Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Hybrid View
-
08-05-09, 22:05 #1
Sv: Hjelp forstår ikke helt: Blodprøver tatt i sammenheng med Hypotyreose
Kolesterolprøven, sammen med morgentemperaturen var blandt tidligere tiders parametere for stoffskiftevurdering.
Det undrer meg at man ikke ser at stoffskiftet ikke fungerer når kolesterolet er høyt. Man blindstirrer på TSH og kanskje litt på fT4 - og glemmer den kliniske vurdering. PAsienten spiller ingen rolle, det er blodprøvene som teller.
Såklart er det behandlingen som ikke evner å få stoffskiftet iorden når kolesterolet er for høyt.
Kolesterol er et prehormon for en rekke av kroppens hormoner.
Det er tilstede overalt der liv skapes - uten det, ikke noe liv.
Du skal ikke bekymre deg over høye verdier, men ta dette som et signal om at stoffskiftet ikke fungerer som det bør.
Prøv om du kan forsøke et annet thyroxin.
Så er det jo slik som Eirin sier, du bør sørge for at målingene tas på samme tid hver gang - gjerne samme ukedag også. Og ta dem om morgenen - da har kroppen hormonslepp.
Du skal ikke bare møte fastende, men også medikamentfastende.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
08-05-09, 23:42 #2
Bruker
- Medlem siden
- May 2009
- Meldinger
- 6
Takk nFinn. Har resignert så lenge at jeg har godtatt det meste. Bra med dine råd. Selvfølgelig bør jeg be om en fastende prøve. Det sto bak mine kolestrolverdier, OBS Mulighet for asrvelig hyperkolesteromi. Her hvor jeg bor erdet flere venner med underlige sykdommer, lupus, sjøgrens, ms og arvelig betinga og forstyrra skjoldbrukskjertel. Vi e født i en tid med atomspregninger og vi sett det i forbindelse med alt, men som æ har sagt t mine venna vi kan ha fattidoms gene. Genet som slår ut pga sult, hardt ardeid og dårlig livsførsel i generasjoner kan kanskje være like virksom som atomprøvespregningefr. Hvem vet?
-
09-05-09, 10:50 #3
Jo, jeg rydda i kjelleren etter at far døde, og fant en avis der overskriften var : Det regner Strontium 90 over oss.
Den lå ikke helt tilfeldig henslengt, og han hadde nok en gang tenkt å ta vare på den.
Man målte jo i melk også, og det var vel foranledningen til at Statens strålevern ble opprettet.
Så skulle vel institusjonen berolige oss når den ikke sa noe ?
Og det har den vel også gjort ?
Ikke sagt noe altså......
Jeg har nok hatt tendenser periodevis i hele oppveksten, men det var i 1986 det virkelig slo til.
Det var jo tilveldigvis det året Tjernobyl......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
09-05-09, 11:08 #4
Bruker
- Medlem siden
- May 2009
- Meldinger
- 6
Ja, med Tsjernobyl ble det helddigvis større åpenhet. Men myndighetene visste likevel hva vi ble utsatt for på 50-tallet i nord og på 60-tallet i vest. Lurer på om Japan er bedre på stoffskifte enn oss i vesten. De må etter Hiroshima fått mange erfaringer. Er det noen som vet noe om hvordan japansk medisin behandler stoffskifteproblemer?
-
09-05-09, 11:36 #5
Jeg synes, at det er et vigtigt bi-emne I berør - GJV og n`Finn
. Jeg har derfor kopieret det relevante over til denne, Yvettes tråd.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
tatt ultralyd-kjertel var helt normal?
Av munch i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 23-06-08, 12:15 -
Hvilke blodprøver skal jeg be om å få tatt ?
Av wensiesv i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 2Siste melding: 19-09-05, 13:14

Svar med sitat

Bokmerker