Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
08-05-09, 20:27 #2
Sv: Hjelp forstår ikke helt: Blodprøver tatt i sammenheng med Hypotyreose
Hei GJV

Å tolke dine kolestrolverdier og triglyseridverdier har ingen hensikt hvis de ikke er tatt fastende, så det bør du få gjort. Det er også bra at du har bedt om en måling av FT3. Jeg tar den sammen med Tsh og FT4 hver gang jeg tar blodprøver.
Når jeg ser på dine stoffskifteprøver slår det meg at du ligger utenfor referanseverdier både på Tsh og FT4 på stort sett alle prøvene (selv om du ikke oppgir verdier for det spesifikke laboratoriet som har tolket dem). Og de indikerer at du muligens har en litt for stor dose Levaxin, at du ligger for høyt. Jeg ville hatt hypersymptomer på tilsvarende verdier, men vi er svært ulike i forhold til hvilke verdier vår kropp trives med. Jeg vet bare at jeg ville følt meg dårlig på dine verdier. Jeg synes du bør ta opp med din lege om han/hun synes dosen med Levaxin bør justeres.
I tillegg til fastende kolesterol og triglyserider ville jeg bedt om B12, Jern (Hb og Ferritin) og d-vitaminstatus.
Jeg ville også bedt om de prøvene som tas ved en vanlig helsesjekk, disse kjenner legen til. Få også målt blodtrykket ditt og sjekket pulsen (tenker på at du muligens ligger litt høyt og at dette kan slå ut i litt høyere hvilepuls enn normalt).
Godt å lese at du har bestemt deg for å slutte og leke struts. God helg til deg
Lignende tråder
-
tatt ultralyd-kjertel var helt normal?
Av munch i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 23-06-08, 12:15 -
Hvilke blodprøver skal jeg be om å få tatt ?
Av wensiesv i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 2Siste melding: 19-09-05, 13:14

Svar med sitat
Bokmerker