Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Threaded View
-
04-05-09, 11:05 #2
Sv: Radioaktivt jod eller operasjon?
Hej Hilde

Jeg tror, at det ville gavne rigtig mange her, hvis du kunne fortælle lidt mere om disse fejldiagnoser du har oplevet. Den slags info er guld værd for alle andre, der ligeledes må leve med mange år uden behandling pga. fejldiagnoser. Af din beskrivelse vil de kunne genkende lighed med deres egne erfaringer og så evt. derved at få mod på at presse på yderligere indsats fre deres læger?
Hvad angår operationen.... Hvis jeg skulle råde enhver til noget, ville jeg sige "hold fast på jeres skjoldbruskkirtel alt det I kan", fordi jeg har egne tunge erfaringer med forhastet kirurgisk behandling. Alligevel vil jeg ikke sige det til dig, da du kan jo have en anden sygdomsoplevelse end jeg havde (fejlbehandlet post partum minimalt forhøjet stofskifte uden antistoffer osv.). Jeg ved i virkeligheden ikke, hvordan et alvorligt tilfælde af hyperthyreose er og derfor ved jeg heller ikke om dine plager er så massive, at der evt. ikke er andet for end operation (det håber jeg ikke for dig).
Det som undrer mig (positivt) er, når du skriver at du har indtryk af, at din endokrinolog er imod operationen. Det er ikke ofte, at man møder den slags læger, der bekymrer sig lige så meget om patienten før, som efter operationen. Det lyder lidt som om lægen betragter lavt stofskifte lige så seriøst som han betragter højt stofskifte - dvs. tøver med at foretage sig noget, der næsten sikkert vil give dig lavt stofskifte i den sidste ende, velvidende om at lavt stofskifte er lige så plagsom og kompliceret en sygdom at behandle, som højt stofskifte. Kan du ikke kontakte ham/hende endnu en gang, og bede om en forklaring i klart sprog om, hvorfor han/hun tvivler på det rigtige i at henvise dig til operation? Det ville være det bedste, hvis lægen kunne forklare og begrunde sin modvillige holdning til operationen. Det ville, i hvert fald, kunne hjælpe dig til at træffe den endelige beslutning om enten at blive opereret eller om at udskyde indgrebet.
Håber at denne friluftstid til trods, kommer andre forbi med bedre (end mit) svar på dine spørgsmål.
God bedring Hilde
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Tjernobyl. Radioaktivt atomnedfall og stoffskiftesykdommer
Av Yvette i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 45Siste melding: 28-03-11, 12:44 -
Operasjon eller akkupunktur?
Av ingrid i forumet OperasjonssalenSvar: 4Siste melding: 30-03-08, 07:41 -
Behandling med radioaktivt jod
Av LeneN i forumet Radiojod / Radioaktiv jod behandlingSvar: 2Siste melding: 14-08-07, 19:14 -
Operasjon eller ikke
Av Dahlia i forumet OperasjonssalenSvar: 5Siste melding: 30-04-07, 18:48

Svar med sitat

Bokmerker