Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
-
10-09-07, 15:32 #1
Armour, magen, binyrene....?
Jeg må bare spørre her: Er det ingen som har fått problemer med magen etter oppstart på Armour?
Jeg er så kvalm og har så vondt i magen over lengre tid nå. Har ikke engang matlyst, noe som ikke er bra for meg, for når jeg da blir sulten nok, så er det i alle fall ikke sunne ting jeg får trykket i meg.
Kan dette ha noe med binyrene å gjøre?
Jeg verker så totalt sinnsykt for tiden, noe jeg har anntatt kommer fra kald vind over veldig lang tid, men den siste tiden har også dette kommet til nye høyder."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
10-09-07, 16:08 #2
Har du symptomer er dosen for liten........
åsså har du jo begynt, men ikke kommet skikkelig i gang enda, så det er vel oppstartssymptomer.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
10-09-07, 19:53 #3
Jeg leser som sagt på de andre forumene, og ser at det er alltid noen som får vonter ved medisinskifte.
Angående dosen: Hva tok du før, og hva tar du nå? Hvis totaldosen er høyere, etter mer aktiv (mer t3 eller at det virker bedre) kan det tenkes at din cortisol ikke strekker til det økte stoffskiftet og du må senke dosen litt.
Du vet hvordan du ser om din cortisol ikke rekker, test med lommelykt-testen om dine pupiller greier å forbli små i hele ti sekunder når du lyser i dem, for eksempel. Søvnmalgel og sukker/karbohydrater samt stress tømmer effektivt cortisollagrene i binyrene som kjent.
hilsen
nora
-
10-09-07, 20:52 #4
Ã…? Den var ny! Mener du at hvis pupillene greier å forbli små i 10 sekunder...så er der ikke nok cortisol? Eller omvendt? Tok ikke helt den jeg...
Opprinnelig skrevet av nora
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
10-09-07, 20:55 #5
Hei Nora.
Jeg har "pulserernde" pupiller jeg.. Hva betyr det?? Om det er noen forklaring ;)Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
11-09-07, 16:20 #6
Omvendt, pupillene skal være sammentrukket, gjerne litt lenger enn ti sekunder også.
Opprinnelig skrevet av Yvette
På side åtte i denne linken kan dere lese om det: http://www.theelementsofhealth.com/T...20Cortisol.pdf
Sist endret av Admin; 29-04-09 kl 00:26 Begrunnelse: "Dødt" link udskiftet med aktivt
-
11-09-07, 20:10 #7
Hjelp ja, for liten dose, for høy dose.... Jeg vet jammen ikke jeg. Jeg tror begge deler - for liten dose, men for høy til at binyrene klarer å følge med - for jeg føler meg utrolig syk altså - til tider. I dag har jeg det en del bedre igjen - tok sovemedisiner i natt. Men jeg støtter binyrene med det jeg kan. DCS?? foreslo store mengder b5, men det har jeg dessverre ikke hatt råd til å kjøpe, heller ikke store mengder C-vitamin - men jeg får i meg noe av begge deler hver dag.
Pupillene, Nora og Lie - jeg kan ikke se klart, er det ikke det samme dere sier da? Men søvnmangel og kabrohydrater blir det for mye av ja. Kanskje derfor jeg føler meg mindre "syk" etter ei natt søvn, selv om det er på sovemedisiner - men likevel, dette er jo heller ikke godt for binyrene. Stresse - jeg har ingenting å stresse med mer, det er blitt fysisk umulig ;) Men, men, det kan det vel uansett bli psykisk stress av - tanken på alt en så gjerne skulle ha gjort, for å ikke snakke om helt nødvendige ting.
Jeg tar 1 1/2 Grain nå, Nora, før tok jeg 10 µg Liothyronin, men i fjor tok jeg jo opptil 20 µg og ble hyper - jeg ble likevel ikke så "syk" som nå."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
13-09-07, 09:49 #8
Jeg har forsøkt å ta pupille-testen, men jeg ser så dårlig, at det var vanskelig for meg selv å vurdere.
Men Nora (og andre), holder denne testen som noe "bevis" overfor en endokrinolog f.eks.? Eller hva skal til overfor disse?
Hva anbefaler du da for å støtte binyrene, Nora? Jeg bruker Selen, hydrokortisonkrem og/eller progesteronkrem (en av kremene hver dag for tiden). Hva er viktigst å gjøre? (Hjelp.... ikke si lavkarbo nå, da er jeg ille ute å kjøre... ;) )
Og Nora, du forteller at det er andre på andre forum som får vondter når de skifter medisin. Vet du hvorfor (binyrene?), hvor lenge, hva de gjør for at det skal gå over, går det alltid over?
Jeg har en dag innimellom forsøkt å ta 2 Grain Armour. Jeg føler meg ikke verre de dagene, selv om jeg står på 1 1/2 Grain for tiden. + 50 mikrogram Levaxin om kvelden da."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
-
28-04-09, 23:52 #9
Sv: Armour, magen, binyrene....?
Hei Stina
Jeg er ny på forumet og begynte med levaxin for ei uke siden, spent nå ja. Skal gå fra 25 til 50mkgram lørdag. Synes at jeg er mindre oppblåst i magen allerede og tunga mindre, hals bedre. Jeg har også restless legs, bruker adartrel før leggetid for å få sove, går ikke uten, men legen mente at jeg nå til sommeren kanskje kan slutte med aedartrel fordi jeg får levaxin.....lurer på om han vet nok om ting jeg....etter 2 år med store plager av restless legs, lurer jeg virkelig ja om det er lavt stoffskifte som er årsaken. Jeg var å hørte på en nevrolog om temaet. Han sa at vi har for lite av signalstoffet dopamin i hjernen, adartrel er jo en erstatning for det alla parkinsonmedisin...okey, det ble vel ikke helt å følge tråden din dette men for å komme i kontakt så måtte jeg starte en plass. Har forøvrig fått en tone med Finn.
Anngående binyrer så er jeg litt skeptisk til at legen min satte meg på levaxin uten å finne ut om jeg har noe problem med disse. Som jeg har forstått kan binyrene slite også fordi man har lavt stoffskifte...andre symptomer på binyretretthet er så langt jeg vet: veldig skvetten, altså lettskremt pga adrenalin i ubalance...man opparbeider en sterk intuisjon....føler veldig på andre....interessant. Jeg kjenner igjen disse beskrivelsene pluss at jeg tisser hyppig, spesiellt om natta hvis jeg våkner av restless legs, feks glemt tablett. det som skjer da er at jeg har lært at hvis jeg går å tisser...uten å kjenne trang så letner restless legs symptomene...det er noe her som henger i en rød tråd...?
-
29-04-09, 00:00 #10
Sv: Armour, magen, binyrene....?
Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.
Svar med sitat

Bokmerker