Til alle dere som har tatt dere tid å svare meg og støtte meg, tusen hjertelig takk Vet ikke hva jeg hadde gjort uten dette forumet. Det er eneste tryggheten jeg har i denne sykdommen og har hittil vert til uvurderlig hjelp og støtte

Den kampen det har vert å ha en vanskelig og arrogant lege som i flere år har gitt meg antidepressiva og skjenneprekener i stedet for levaxin har vert et mareritt. Fikk ikke diagnose før 6 mars 2009, og har nå gått på 50mikrogram levaxin en måned. tsh var i dag på 5. Legen redusert derfor idag dosen til 25mikrogram.

Hun gjorde narr av meg da jeg fortalte at jeg var blitt mye verre etter oppstart av medisin (siste mnd). Eks mistet mye av håret på hodet, kjempemye kløende tørr hud og utslett, obstipasjon, leddvondt, hoven i tunge og ansikt, trykk på halsen, kvelningsfornemmelser, alvorlige humørsvingninger... Og generelt sengeliggende megatrøtt.
Jeg har vansker med å forstå dette selv, da det skulle være omvendt (bedring) , og bad legen om forklaring. Hun lette opp på levaxin i legemiddelhåndboken - og sa at dette ikke kom av medisinene. Ingen slike bivirkninger.
***---Det er fortsatt bare symptomer på din depresjon du ikke vil behandles for mente hun... (Jeg hadde lyst å svare at det eneste som gjorde meg deprimert var henne og hennes frekkhet og manglende kunnskaper, men jeg lider ikke av mangel på folkeskikk heller)

Spurte motløs om hun kunne ta antistoffprøver. (ble anbefalt å sjekke det av en her på forumet) For hva da? Spurte hun surt... For å se etter antistoffer svarte jeg dumt... Hun fnyste det bort.. Spurte så om hun kunne henvise meg til en endokrinolog, for å finne ut hvorfor jeg har blitt så syk etter jeg har begynt med levaxin og stoffskiftet (tsh)er nede på 5 som hun sier er normalt.
Da skjønte jeg av kroppsspråket hennes at jeg hadde gått for langt, så jeg holdt godt kjeft i motangrepet som kom om at stoffskiftet nå var normalt og at hun ikke hadde noen grunn til å henvise meg... tok stille ytterjakken på, fikk ny time om 2 mnd og gikk. Hun glemte jaggu å gi meg ny resept på levaxin også...

Når jeg betalte og gikk hjem i 12tiden, visste jeg at jeg ikke kom til å gå tilbake der. Gikk rett hjem etter timen. Følte meg veldig apatisk... Hadde hodepine og orket kun sove. Når jeg stod opp i 22.00 tiden, lagde noe mat, så kom plutselig tårene. Jeg gråt som om Nilen hadde gått over sine bredder. Det var håpløshet, smerte, sinne og maktesløshet i samme elven. Alle krefter rant ut av meg...

Kunne ikke forstå at jeg har holdt ut i 5 år med denne legen.
Latt henne herse med og fornedre meg slik. Jeg har rett på en lege som tar meg alvorlig. Jeg vil gå til legen min med et problem, og så forventer jeg at han/hun skal prøve å finne ut hva som feiler meg og behandler det... Og hvis ikke, henvise meg videre.

Etter gråtetokten gikk jeg inn på NAV og valgte den første ledige legen jeg fant mitt område. Alt er bedre enn det jeg har måttet leve med siste 5 åra...

Men hva gjør jeg egentlig nå da.???
Går byttingen automatisk?
Dette står på NAV sine sider:

""""Overføring av journalen fra tidligere fastlege til ny skjer ikke automatisk.
Hvis du ønsker at journalen skal overføres til den nye fastlegen, må du betale et beløp til din tidligere lege.
Dette beløpet kan ikke føres på egenandelskortet. Du må betale det uavhengig av om du har frikort eller ikke""""

Noen som vet hvordan jeg går frem?
Får legen automatisk beskjed om at jeg har byttet?
Eller må jeg ringe og si det?
Jeg har en time der om to mnd.
Må denne avbestilles eller går den rett ut av systemet?
Hvordan får man flyttet journalen, og hva koster det?

Håper noen kan hjelpe...

Noen som har byttet fastlege som vet hva jeg gjør videre etter å ha trykt på "bytt" på NAV sine sider?