Side 5 av 15 Først 123456789101112131415 Siste
Viser søkeresultater 41 til 50 av 145
    Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    216

Standard Re: Jeg skal forsøke kutte ut Levaxin, hva nå ?

Takk for linken og svar !
    Jeg har gått uten gluten 1 uke, siden i går.. da klarte jeg ikke holde meg mer. Hadde så lyst på "ordentlig" brød , men fikk svi for det i dag da jeg fortsatte spise vanlig brød til frokost i dag . Dvs. litt magevondt/romling/murring. Det fungerte med andre ord som avføringsmiddel. Noe jeg ikke har hatt noe imot, jeg hadde jo motsatt problem i en lengre periode , pluss at glutenfri- mat i noen dager gjorde at jeg følte magen ble hard :-/

Jeg kjenner til en som føler han blir slimete i halsen av hvete, er det noen som vet om man kan bli hes eller føler det samme rundt det ? Jeg har jo trodd at stoffskifte mitt gjorde det slik, men nå som jeg har sluttet med Levaxin og spesielt nå i uken som har gått hvor jeg også har gått over til glutenfritt, så hjalp det litt på hesheten, men i dag- etter at jeg da "syndet" litt mot kroppen og spiste gluten- sitter jeg med en hes hals og føler halsen er litt rar... :(

Noen som kjenner til problemet ? Blir som vanlig veeeldig glad for svar
    Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis (-som føles å ta en eeeevighet)

Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    216

Standard Kunne jeg fått litt hjelp til tolkin av prøvene mine?

Hei alle sammen Takk for sist! En liten stund siden, men jeg lever og har det til tider bra, mens andre dager er jeg ikke fullt så optimistisk. Alt går i bølger, men i det siste har det kanskje gått mer i dal enn i berg

Jeg har sjekket stoffskiftet mitt tilsynelatende ofte den siste tiden, selv om det egentlig ikke skal gjøres såå ofte?
    I alle fall viser de nest siste prøvene (tatt 05.11.08) mine disse verdiene :

TSH - 2,2
    Fritt T3 - 4,4
    Fritt T4 - 12,2

På denne tiden hadde jeg vært uten D-vitamin en øliten stund fordi jeg ventet på resept på det.

Sist jeg målte det nå var 12.01.09 og da har jeg hatt tilførsel av D-vitamin over en tid ( litt redd for å overdosere meg med D altså)

TSH - 3,5
    Fritt T3 - 5,0
    Fritt T4 - 13,5
    LH - 38

Da jeg ringte legesekretæren så sa hun at thyriodeaantistoff var negativ.

Jeg skulle ønske jeg kunne få en liten tilbakemelding på hva som er nogenlunde normalt, for jeg føler jeg har kommet helt ut av det nå. Har jo sjekket så og si "normalverdier" på nett, og utfra det skal vel prøvene mine være ok? Men så sier legen min om de nest siste prøven at "Jo, du har litt for lavt". Jeg forsøker alt jeg kan å holde meg borte fra stoffskiftemedisn, og har gjort det nå bortimot snart 1/2 år etter å ha gått på dem 3 1/2 år. Vil helst slippe alle medisiner jeg kan slippe.

(For å gjøre en lang historie kort, så fant en lege på Balderklinikken ut at jeg har en genetisk sykdom som gjorde at jeg kom i overgangsalderen raskere enn normalen, og det førte til at jeg fikk et veldig lavt stoffskifte og gikk på Levaxin i 3 1/2 år fordi primærlegen min ikke sjekket dette grundigere ut- for å si det på mildt sagt kvass måte). Disse årene var, unnskyld, et helvete, og det har frarøvet meg mye av min ungdom. I dag går jeg på hormontilskudd for å holde kroppen i nogenlunde funksjon (Legen som fant dette ut mente jeg ikke skulle gå på Levaxin likevel fordi det var ikke der "feilen" lå), og det har hjulpet mye, men på en annen side kjenner jeg spesielt 14 dager før menstruasjonen at det er et evig hormongalopp i kroppen, verre enn før jeg kom i overgangsalderen. Jeg opplever at kroppen jobber mer. Jeg får sår i munn, stivhet i kroppen, hodepine og opplever halsen som en del hes, slimete osv. ) Det er derfor jeg lurer litt på om det er derfor det svinger så med mitt stoffskifte ?

Kosten min har ikke vært av den beste den siste tiden, så jeg må ta litt av støyten, men hvordan kan dere lese prøvene mine ?

Vil noen ?
    Jeg er underveis... til en bedre helse forhåpentligvis (-som føles å ta en eeeevighet)

Hildemor Gjest

Standard Sv: Kunne jeg fått litt hjelp til tolkin av prøvene mine?

Hei Dette med stoffskfiteprøver/svar og hvilke svar som er bra for hvem osv er så individuelt. Derfor vil ikke jeg begi meg ut på noen tolkning av dette. Imidlertid synes jeg du skal ha i bakhodet at det er "bare" et halvt år siden du droppet Levaxinen og at det er derfor prøvene kan synes litt "lave", men at dette vil rette seg over litt lengre tid. Beklager at jeg ikke kan bidra med noe mer. God natt

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

TSH har økt litt. Det skulle tilsi at kjertelen får beskjed om å produsrer mere stoffskiftehormon, og det har den gjort også, for verdien av fT4 og 3 har dteget LITT. Så det kan jo tyde på at kjertelen vil trå til etterhvert og gi deg mere hormon slik at du vil føle deg bdre. Dette var bare en tanke. Jeg håper at du med mere tid vil komme dithen at du vil klare deg uten medisiner. Når det gjelder det andre du nevner, kan jeg alt for lite til å svare deg. Ønskar deg iallfall god bedring .
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    216

En stund siden jeg har vært innom her, men tusen takk for svar fra dere =) Setter så pris på det!

Jeg tok blodprøver igjen på mandag og jeg skjønner ingenting!

Har jeg grunn til å uroe meg for disse svarene jeg mottok i går?

TSH - 3,9
    Fritt T3 - 5,3
    Fritt T4 - 11,2
    TPO - Negativ

Jeg synes svarene jeg får hver gang er så variable på så kort tid.
    Nå svinger de ikke mye, men burde jeg uroe meg ? Jeg merker i alle fall at jeg har vært plaget av forstoppelse innimellom, i det siste på samme måte som før jeg startet med hormonell behandling.

Hvorfor har Fritt T4 sunket og Fritt T3 økt? TSH er vel også litt ute å kjører? I alle fall fikk jeg høre det at stoffskifte mitt er noe lavt nå.
    Tror jeg vet litt for lite om stoffskiftet mitt, men er det noen som vil kaste ut noen tanker? =) Da blir jeg glad !
    Må legge til at jeg har vært uten Levaxin nå i 38 uker...

Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    216

Standard Sv: Svar fra ultralyd :-/

Noen som vet dette:
    er det knutene som gjør at halsen er så utrolig vond? Eller er det generelt for oss med lavt stoffskifte ?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Det er flere typer knuter og de går fra å være helt uten betydning, til å ha avgjørende betyning.
    De verste betegnes som autonome (selvstyrte) De pøser ut stoffskiftehormoner uten mål og mening - uten hjernens kontroll altså.
    De gis ogte en berg og dal bane opplevelse av livet.

Et slike prøvesvar som dette må vel danne en basis for videre undersøkelser ?

Det er jo pussig at du har en negativ anti-TPO ?
    FNB prøver er jo avklarende og det er kanskje neste ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    216

Den har alltid vært negativ i løpet av alle de årene jeg har tatt blodprøver om stoffskiftet. Skjønner ikke selv. Trodde det var et positivt tegn, at det finnes et håp? Hmm....

Hva er en FNB- prøve? = smerte??? Fikk bare en følelse av at det er noe de stikker ned i halsen og tar prøve av kjertelen, uten at jeg vet om det stemmer?
    I så måte tenker jeg litt "skrekk" og "brekk"

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Kunne sikkert skremt deg fælt nå, men det er ikke noe fæle greier det altså.
    FinNålsBiopsi betyr at det tas ut en bit som microskoperes. Da kan man se hva som foregår. Prøver kan også tas av alle typer knuter av en viss størrelse, hvis de sitter lagelig til.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2008
    Meldinger
    216

Med meg kan du være "rett fra levra", jeg tenker nesten alltid det verste likevel, så pøs ut :P

Hvordan gjør de det? Ned i halsen med et "suge ut- apparat" som har kamera ?? Narkose??

Jeg kan gjøre mye, men alt som skal stikkes ned i halsen eller opp i nesen er "skrekk" & "brekk"

Takk for svar n'Finn (: Du vet så mye jeg skulle ønske jeg kunne stille opp med hos legen!!

Side 5 av 15 Først 123456789101112131415 Siste

Lignende tråder

1. Startet Levaxin/Armour. Riktig dose?
    Av Siriusen i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 12
    Siste melding: 12-12-10, 11:49
  2. Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
    Av Bittebitt i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 72
    Siste melding: 17-05-10, 13:55
  3. Svar: 6
    Siste melding: 08-10-07, 12:31
  4. Jeg har startet kombinasjonsbehandling T4/T3 :)
    Av Anne Ma i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 31
    Siste melding: 08-10-06, 21:27

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn