Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Hvis det trækker for længe ud med at nogen svarer her - kan du - maika - måske kigge på denne liste over fastleger i Bergen og gøre som en af mine venner gjorde en gang. Hun har skrevet 5 meget vigtige (for hende) spørgsmål på et stykke papir og så begyndte hun at ringe til alle læger på listen i området (her i Danmark), for at høre om de havde plads til en ny patient.

Under den korte samtale har hun flettet sine spørgsmål ind i snakken og hvis lægen svarede bekræftende på mindst fire af de fem - har hun noteret sig, at det var det rette (for hende) menneskelig læge. Det var spørgsmål som havde betydning for forståelse af hende kroniske sygdom og lægens menneskesyn. Da hun havde fundet flere, der vare de "rette" - har hun henvendt sig til en af dem og blev hans patient. Det gik rigtig godt med hende siden dengang.

Kunne du tænke dig at prøve "metoden"? Du kan jo selv vælge hvilke spørgsmål er for dig vigtige at stille lægen, for at du kan føle dig godt behandlet. Det behøver heller ikke være hele 5 spørgsmål selvfølgelig.
Tusen takk.. Jeg tror ikke jeg ha krefter til å gjøre det på den måten. Jeg orker ikke tanken på en ringerunde, når det i utgangspunktet tar meg flere uker å orke å ta en tlf.. Satser på at noen i Bergen som har samme diagnose er snille nok til å anbefale meg en lege som ikke e helt bortreist... Få krysse fingene.... klemm