Kære Anisa og Gitte

Mange tak for jeres svar. Jeg er stadig noget forvirret, men jeres links hjalp en del. Selvfølgelig ville det være bedst, at min kirtel bare selv fungerede igen, så jeg er da lidt spændt på, hvad min læge finder på mht til medicin-stop. Jeg får ligenu en ret lav dosis, så jeg vil antage, at dette betyder, at min kirtel stadig virker - blot på halv kraft. Så hvis den efter en aflastningspause kan klare sig selv ville det være skønt!

Anisa, jeg har selv den samme mistanke, at mit lave stofskifte faktisk er et resultat af flere års stress og tilsidesættelse af behov som søvn, hvile og afslapning. Hmm. Kroppen har ligesom fået nok, måske? Så det er selvfølgelig ting, som jeg ved, at jeg skal arbejde med. Kosten er også et område, som jeg hele tiden bliver klogere på. Min læge nævnte sidst, at der generelt måtte være noget galt med vores mad, da der i hendes praksis nu kommer 2-3 nye stofskiftetilfælde hver uge (mente jeg det var), og hun aldrig havde oplevet noget lignende. Det var lidt tankevækkende, synes jeg.

Gitte, jeg er også selv lidt i tvivl om, hvad min læge mener om stofskiftesygdomme, og hvor godt hun er inde i behandlingen af disse. Specielt blodprøverne har stort set blot bestået af FT4 og TSH. Anti-TPO har jeg selv måttet spørge efter, og FT3 bliver ikke målt. De har ikke fortalt mig, at jeg ikke må spise mit kalktilskud på samme tid som medicinen, og ikke sagt, at jeg skal vente med at tage dagens dosis eltroxin før efter blodprøvetagningen. Disse ting har jeg selv fundet frem til bl.a. gennem dette forum

På den anden side har jeg fået det bedre, og det er da hovedsagen. Jeg sørger for at få alt printet ud og med mig hjem, så jeg selv kan holde rede i, hvad der sker