Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Østfold
    Meldinger
    277

Smile Forvirret og litt utålmodig

Hei alle sammen!
    Jeg allt dette er jo veldig nytt for meg, å jeg leser og leser på nettet allt jeg kan komme over.
    Får et generellt inntrykk av at Armour (og lignende) er det som igrunnen er "best" for de veldig mange - det er i hvertfall "følelsen" jeg får.
    Og hvis man ikke får denne medisinen så virker det som man helst bør få en kombinasjon av både levaxin og T3.
    Jeg har jo nettopp begynt behandling og så jeg får bare levaxin, det føles jo ikke særlig betryggende å tenke på at denne behandlingen sannsynligvis ikke kommer til å virke (om jeg har forstått dette rett), og at man bare skal dra ut på tiden med Levaxin i vente på å prøve kombinasjonsbehandling eller Armour. Jeg sliter veldig med "brain fog" , konsentrasjonsproblemer etc, og slik jeg forstår dette er det først og fremst T3 som kan hjelpe på dette.
    Hvor lenge må jeg gå på Levaxin før legen våger seg ut på å prøve andre alternativer? Eller før jeg kan spørre om det. Virker som så mange har har gått i årevis på levaxin uten å bli bedre - det skulle jeg gjerne ville unngå om det går
    Er det slik å forstå at Levaxin alene sjelden er nok?
    Har bare gått på det i 6-7 uker nå, men føler ingen forbedring i hvertfall (det er kanskje for tidlig uansett).

Hilsen Caroline (jada, jeg er litt for utålmodig )
    Fikk diagnosen Hashimoto's for en tid tilbake. Har blitt veldig mye bedre med LCHF-kost, anbefales!!

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Forvirret og litt utålmodig

Hei Carro!

jeg er ganske ny og forvirret jeg og, selv om jeg har hatt hyoptyreose i minst 18 år!

Vi lærer så lenge vi lever!

Jeg tror, med stort trykk på TROR! at etter det jeg har lest, at ikke alle trenger T3. Jeg gjør det, i følge endokrinolog, fordi jeg har fjernet halve kjertelen. Han sier at mange av de som mangler deler av kjertel trenger T3.

Jeg har gått i tåkeheimen og vært på bærtur hver kveld i mange år fordi jeg var undermedisinert.

Legene pleier å måle blodverdier maks hver 6 uke, for så lang tid tar det for kroppen (etter det jeg forstår) å bearbeide godsakene den har bedt om (tyroxin).

Vær tålmodig! Eventuelt skriv en kort dagbok, stikkord om symptomer før du begynte på medisiner og hvordan du føler deg etterhvert. Kanskje oppdager du ved å se tilbake ett par uker at det ER forandring! Selv om det ikke virker sånn fra dag til dag.

Mange leger har lite eller ingen kunnskap om T3. Min lege nektet å gi meg det. Men sendte meg heldigvis til endokrinolog. Som tydeligvis kan det med T3 (det ser ut hvis man skal dømme etter innlegg her at ikke alle endoer kan det med T3 heller).
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Apr 2008
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    154

Standard Sv: Forvirret og litt utålmodig

Jeg merket ikke noe før det hadde gått åtte uker.
    Jeg har også lest at det går åtte uker etter oppstart før man merker noe.
    Etter åtte uker sluttet jeg å fryse, humøret stabiliserte seg, og jeg kunne begynne å gå - bokstavelig talt. Var helt død før det.
    Men nå etter et år er jeg fortsatt veldig hoven og ganske tykk.
    Orker ikke like mye som andre.
    Derfor har jeg nå startet med Armour 1 grain og Levaxin 50 mkg.
    Selv om jeg nå etter tre uker ikke har merket noe forskjell, er jeg helt overbevist om at dette er bedre pga. naturlig innhold istedet for kunstig.
    Jeg ville gitt det en sjangs, du kommer til å merke noe bedring tror/håper jeg.
    Så kan det hende du må opp i dose etterhvert. Ikke vær redd for mulige
    forbigående "bivirkninger" som hjertebank f.eks. Som oftest stabiliserer dette seg, og det er dumt å gå ned igjen på dose hvis ikke dette er nødvendig.
    Jeg ville prøvd Levaxin en stund, for å bli kjent med doser, blodprøver og kroppen sin, for å se hvor man ligger i løypa.
    Samtidig er det bare å lese på forumet til du blir blå, da føler du deg tryggere til å begynne med Armour.
    Mitt mål er å få så peiling (med hjelp av folk her), og å kjenne kroppen min og
    doseøkninger/minskninger, så godt at jeg kan medisinere meg selv uten hjelp fra legen (som ikke kan dette uansett). Kommer kanskje bare til å ta blodprøver et par ganger i året.
    Armour kan man bestille selv på nettet. Vet ikke om man kan kjøpe Levaxin på nettet, men det er det noen andre her som vet.
    Jeg skulle gjerne hatt navnet på dette nettstedet forresten.

Lignende tråder

1. Har hatt hypothyreose i endel år, og startet m Levaxin ca 2001
    Av Bittebitt i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 72
    Siste melding: 17-05-10, 13:55
  2. Frustrert og forvirret
    Av munch i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 01-05-07, 14:58
  3. Hei hei dere..litt forvirret jeg:/ (laaangt)
    Av Krapylet i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 27-07-06, 00:25
  4. ny her og forvirret
    Av lillevenn2 i forumet Presentasjoner
    Svar: 3
    Siste melding: 06-10-05, 18:39

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder