Viser søkeresultater 1 til 10 av 36

Hybrid View

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    214

Standard Sv: Problemer med de nye Eltroxin piller ???

Sitat Opprinnelig skrevet av ThomasWH Vis post
    Øh, nå er jeg litt ute å kjører.. Men.. Hvem lager Levaxin? Er de fra den samme produsenten som lager Eltroxin??
    Thomas,

Svaret er nej. Det er Nycomed AB, der producerer Levaxin. Indholdet af Levaxin er: Levotyroxinnatrium motsvarande levotyroxin 25 mikrogram, 50 mikrogram, 75 mikrogram, 100 mikrogram, 125 mikrogram, 150 mikrogram, 175 mikrogram respektive 200 mikrogram.
    Övriga ämnen: Laktosmonohydrat, majsstärkelse, gelatin, magnesiumstearat, talk.

Nycomed AB
    Box: 27264
    102 53 Stockholm
    Sverige
    Telefon: 08-731 28 00
    Telefax: 08-765 98 96
    E-post:infosweden@nycomed.com
    Kontorstid: 08.30-16.30
    Moderbolag: Nycomed International Zürich, Schweiz

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Hej Ninus...

Trist at "møde" dig igen, vi mødes jo som regel herinde når vi ikke har det for godt.
    Jeg følger også spændt netdoktordebatten og har også læst linksene med omtalen fra New Zealand. Det kunne være interessant hvordan det går dernede nu med Eltroxinerne, jeg har ikke kunne finde ny og opdateret information - altså nyere end juli 2008. Har du?
    Jeg begyndte på min nye bøtte Eltroxin'er igår, og ja frygter lidt det værste efter hvad jeg har læst.
    Overvejer at bestille Eutirox fra Sverige, men tænker også, at det er mange år fremover man så vil skulle det og synes fundamentalt, at det er dårligt at vi som stofskiftesyge kun bliver budt et præparat i DK.
    Min læge mener at jeg er alt for mistænksom, at indholdstofferne er de samme så det er min egen nervøsitet og bekymring der får mig til at "føle" symptomer.
    Jeg har taget pillerne i 2 dage og oplever noget mere brain-fog end ellers, men ikke kvalme og mavesmerter som der ellers er blevet skrevet om.
    Har ringet til diverse apoteker i DK som alle siger at de ikke har hørt fra patienter der ikke kan tåle pillerne.
    Ked af at høre at du har fået det dårligere. Kan du se det afspejlet i dine stofskiftetal? Men ja, man kan jo sagtens føle sig dårligere trods "fine" tal....
    Jeg prøver at ringe til GlaxoSmithKline idag for at høre om patienthenvendelser og sagen i New Zealand - om de danske læger er blevet informerede osv.
    Med venlige hilsner
    Gitte

Medlem siden
    Mar 2009
    Meldinger
    9

Jeg kontaktede GlaxoSmithKline Pharma A/S via mail den anden dag
    - vedr. den nye Eltroxin. Her er svaret fra dem:

"Tak for din henvendelse vedr. Eltroxin® levothyroxin tabletter.

Vi kan bekræfte, at der er kommet nye tabletter på markedet og at der er ændret i sammensætningen af hjælpestoffer, hvilket har gjort tabletterne større. De nye tabletter indeholder bl.a. ikke længere laktose, som nogle patienter er intolerante overfor.

Grunden til at der ikke er delekærv i tabletterne er, at vi ikke har data, der dokumenterer en ligelig fordeling af det aktive lægemiddelstof i begge halvdele af den delte tablet. Derfor oplyses i produktinformationen, at tabletterne ikke må deles.

Vi anbefaler, at du kontakter lægen for nærmere råd og vejledning om din dosering.

Din læge har muligvis ikke hørt om disse ændringer på nuværende tidspunkt. Jeg kan i den forbindelse oplyse, at vi sender et informationsbrev til alle praktiserende læger og endokrinologer i slutningen af denne uge.

Med venlig hilsen
    Charlotte Laursen
    Medicinsk Information, Medicinsk afdeling
    GlaxoSmithKline Pharma A/S
    Brøndby"

Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Hej igen
    Tak for det...
    Det er fint at de skriver et brev til de praktiserende læger, men de skriver jo så intet om at de nye piller vil kunne give nogle bivirkninger. Den kamp må vi så selv tage med lægerne.
    Jeg prøver at ringe til Glaxo og spørge om hvad sagen i New Zealand er endt ud i og om erfaringerne derfra vil kunne komme os andre til gode....
    Og så vil jeg jo lige høre om hvordan de håndterer alle disse patienthenvendelser/klager, det må da fortælle dem et eller andet?

Med venlige hilsner
    Gitte
    P.S: Tinmel hvor længe har du været på de nye Eltroxin'er og hvad er dine erfaringer med dem?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av tinmel Vis post
    Grunden til at der ikke er delekærv i tabletterne er, at vi ikke har data, der dokumenterer en ligelig fordeling af det aktive lægemiddelstof i begge halvdele af den delte tablet. Derfor oplyses i produktinformationen, at tabletterne ikke må deles.
    En god forklaring, bare synd at den er en gennemført løgn. Selvfølgelig vil Glaxo Smith Kline gerne afskaffe delekærv. Så kan de nemlig fremstille flere forskellige dosis-tabletter og da indholdstoffet er ikke det, som koster de store penge under fremstillingen - kan de sælge mange flere enheder og tjene mange flere penge.

Forklaringen med, at der ikke er sikkerhed for, at to dele af samme tablet nødvendigvis indeholder samme mængde af indholdsstoffet - kunne bruges mod dem selv, da de jo ellers altid forsikrer om, at deres produkter er homogene og styrkestabile. Det kan de ikke være, hvis indholdsstoffet er fordelt i tabletmassen "hulter-til-bulter", dvs. uensartet.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2009
    Meldinger
    9

Hej Gitte !

Jeg har kun været på "den nye" Eltroxin i 2 mdr. (Jeg kender ikke "den gamle")

Jeg henvendte mig til GlaxoSmithKline Pharma p.g.a. den manglende delekærv
    - da jeg har fået besked på at dele mine piller hver dag.
    Det er næsten umuligt at dele dem rigtigt - og jeg har mistanke om, at det er grunden til, at jeg har meget svært ved at "komme ovenpå".

Syn's det er en svinestreg af GlaxoSmithKline, at lave sådan en ændring uden at informere lægerne om det....før vi forbruger begynder at overfalde dem.

tinmel

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    214

Tak til alle for svar!

Jeg har det mega dårligt i øjeblikket. Måtte gå hjem fra arbejde med hovedpine i går og sov i 4 timer, var vågen i to timer og sov derefter hele natten til kl. 9 om morgen. I dag har jeg det ikke godt. Trykkende hovedpine, svært ved at koncentrere mig, ondt i maven. Har talt med hospitalet i dag, og skal have taget blodprøver på mandag. Hospitalet mener ikke, at den nye eltroxin har noget med mine symptomer at gøre. De har ikke hørt fra andre om problemer med Eltroxinen.

Svarer forhåbentlig bedre senere, kan ikke koncentrere mig nu.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    214

lige en tilføjelse

Jeg fandt dette link til en diskussion på engelsk om de nye Eltroxin piller fra juni 2008 til marts 2009:

http://tinyurl.com/3nqbd8

Vi ses

Medlem siden
    Mar 2009
    Meldinger
    9

Hej ninus !

Der er tilsyneladende rigtig mange som har problemer med "den nye" Eltroxin.
    I hvert fald er der nu indberettet så mange bivirkninger til Lægemiddelstyrelsen, at de ligefrem skriver om det på deres nyhedsside.

http://web.archive.org/web/200905270...rtikelID=14939

Så hvis du stadig har det rigtig dårligt, bør du nok tale med hospitalet igen..
    Sist endret av Admin; 10-02-18 kl 21:01

Lignende tråder

1. Ødlegger p-piller for Levaxin virkningen?????
    Av synne i forumet Andre hormoner
    Svar: 25
    Siste melding: 07-02-09, 14:02
  2. p-piller og stoffskiftet
    Av Reven i forumet Andre hormoner
    Svar: 15
    Siste melding: 02-10-08, 23:13
  3. Forskellen på Eltroxin og Amour
    Av ofelia i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 3
    Siste melding: 30-04-08, 20:23
  4. Hyperaktiv på Eltroxin?
    Av Nocturne i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 6
    Siste melding: 14-12-07, 11:47
  5. p piller og tretthet
    Av isa1 i forumet Andre hormoner
    Svar: 21
    Siste melding: 16-02-07, 19:06

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine