Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    55
    Meldinger
    30

Standard Kan så liten doseøkning virkelig gi så store utslag?

Hei alle sammen! Jeg blir behandlet med Levaxin etter struma-operasjon og påfølgende lavt stoffskifte. Etter at jeg begynte med 50 mcrg daglig fikk jeg en ro i kroppen som det var lenge siden jeg hadde følt på, og det var deilig. Men så gikk F4 litt ned (11), og jeg følte meg jo mer eller mindre sliten og syk hele tiden, så legen ville at jeg skulle øke dosen med 100mcrg i uken. Etter to uker ble jeg mer og mer urolig inni meg og ble stresset av alt og ingenting Det har nå gått 6 uker etter doseøkning, og jeg er fortsatt like urolig og ustabil i humør. Dette er veldig slitsomt og jeg lurer på om noen kan si noe om de har opplevd noe lignende. Det var jo så liten doseøkning. Kan den virkelig gi så store utslag? Da vil jeg heller være småsyk og rolig til sinns
    Veldig takknemlig for svar

Hildemor Gjest

Standard Sv: Kan så liten doseøkning virkelig gi så store utslag?

Hei Sofiemor

Jeg ville nå bare si at dette har jeg opplevd mange ganger, selv på så lav økning som 50 i uka. Noen tåler lite og andre tåler mer. Levaxinøkning kan gi denne følelsen av uro og vips flater det ut og den er den borte igjen. Selv velger jeg alltid ved denne uroen og ta en blodprøve for å se hva som faktisk skjer slik at jeg ikke blir liggende for høyt - da jeg synes det er svært ubehagelig.

Håper du snart finner igjen roen - den er god å kjenne på

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Rogaland
    Alder
    55
    Meldinger
    30

Takk for svar hildemor!
    Var faktisk og tok nye prøver igår, på grunn av dette. Tenkte jeg skulle senke dosen selv fordi jeg syns det er så slitsomt å gå sånn. Er hjemme fra jobb, for jeg blir så stressa Men kanskje jeg skal avvente til jeg får prøvesvar da

baremei Gjest

Sjekk jern/ferritin. For lavt ferritin kan gi problemer med overdoseringssymptomer, selv om alle prøver tilsier at du ikke er det.

Jeg hadde en ferritin på 2, har spist jern en drøy måned nå, håret har sluttet å falle av i store dotter, jeg er mer våken og muligens på vei retning hyper.

Nora kan endel om dette, det har vært tema flere ganger tidligere.

Lignende tråder

1. Store øyner
    Av ~våken~drøm~ i forumet Graves sykdom
    Svar: 2
    Siste melding: 12-05-08, 22:29
  2. Store butikker er ikke alltid det beste
    Av Sonja Midtlien i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 3
    Siste melding: 17-07-06, 21:37

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn