Viser søkeresultater 1 til 10 av 26

Hybrid View

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    19

Standard Sv: Hjelp skal opereres

Tusen takk Anisa, Da er jeg forberedt. Det er imorgen kl 8 jeg opereres. Så drar til sykehuset ikveld.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Hjelp skal opereres

Jamen så bliver du nok snart rigtig sulten af at faste, gevega

Selv om jeg normalt er indstillet meget anti-sukker - kan du måske have gavn af, at få nogle let-smelte-druesukker pastiller med og nogle iskonfekter med hjemmefra. Og også lidt mild æblesaft på sengebordet, til når du vågner.

Når du er vågnet fra narkosen i morgen, kan det meget nemt ske, at din mund bliver SÅ knas-tør, at tungen vil "banke" inden i munden, som et stykke træ. Så er det rigtig godt at få SMURT læberne og tungen med vand eller MILD saft (ikke syrlig). Du kommer ikke til at kunne drikke direkte efter operationen, men selv om du sikkert vågner op med saltvandsdrop - bliver du tørstig alligevel. Det hjælper meget, at blive SMURT med vædske inde i munden og på læberne.

De fleste er også bange for at synke og der kan gå helt op til en dag, før nogle tør at synke vædsker. Med fast mad kan det tage længere tid, før man er rolig ved at skulle synke den.

Og så er det godt at have druesukker og iskonfekt, til at lægge i munden, til de smelter af sig selv, og så tør man forsigtigt at synke det sammen med mundvand.

Man skal jo have lidt energi/kalorier, så et EVT. blodsukkerfald ikke kommer (og forveksles med frygt for "livsfare"). Man er meget over-opmærksom på kroppens signaller + de hormonudsving som altid kommer umiddelbart efter indgrebet - så er det bedst IKKE at også mangle "kalorier". Dvs. lidt "nem" energi fra druesukker og iskonfekter, kan gøre dig rigtig godt, når du i forvejen bliver lidt svag efter operationen.

Rigtig god bedring efter i morgen.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Nytt liv... etter operasjon
    Av enja i forumet Operasjonssalen
    Svar: 39
    Siste melding: 12-03-10, 01:15
  2. Astma etter operasjon.
    Av haba i forumet Operasjonssalen
    Svar: 5
    Siste melding: 26-01-09, 12:57
  3. trening etter operasjon?
    Av DALIA i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening
    Svar: 1
    Siste melding: 29-04-08, 20:20
  4. Hvor fort får man operasjon etter påvist kreft..?
    Av Stølen i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelen
    Svar: 1
    Siste melding: 09-01-08, 09:50
  5. Blir ikke bedre etter operasjon...
    Av sofus i forumet Operasjonssalen
    Svar: 12
    Siste melding: 14-02-07, 14:05

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder