Viser søkeresultater 1 til 2 av 2
  1. #1
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    848

    Standard Har noen hørt om disse blodprøvene før?

    Jeg driver da med utredning selv her, fordi jeg ikke får nok hjelp fra helsevesenet. Daglig prøver jeg å finne ut om nye ting, dvs. tilstander jeg ikke har sjekket meg for, som kan være reelle.

    Vel, familien min konverserte nettopp med en lege i Moskva, og fikk råd om å sjekke følgende verdier:

    * Katekolamin
    * Androstendion
    * Somatostatin

    Jeg hadde aldri hørt om disse før, og heller sett de på blodprøveark. Finnes de på prøvearkene, bare at de heter noe annet? Forkortelser? Jeg regner med at jeg kan stole på denne legen jeg snakket med i Moskva, og at disse har med stoffskiftet å gjøre. Jeg har lest litt på disse på internett, og funnet bla. disse linkene:

    Katekolamin: "Katekolaminer, se Adrenalin og Noradrenalin" (tilsvarer!)
    Androstendion: http://www.aus.no/modules/module_123...2&C=369&I=8957
    Somatostatin: http://www.snl.no/.sml_artikkel/somatostatin (Svært interessant!)

    MERK! Legen i Moskva sa at Katekolaminer skulle sjekkes i SERUM. Blodet, altså. Ikke bare i urinen, som jeg allerede har gjort.

    Forøvrig har jeg 38 grader i panna nå, samt ekstrem smerte i øynene og i huden rundt øynene samt influensafølelse. Gudene vet hvorfor.


    Mvh.
    Thomas

  2. #2
    Medlem siden
    Jul 2008
    Sted
    Østlandet
    Alder
    53
    Meldinger
    848

    Standard Sv: Har noen hørt om disse blodprøvene før?

    Fant mer om Androstendion: http://www.uus.no/brukerhandbok/inde...ar=19&Boknavn=

    Sjekk tolkningen.. Jeg har alltid først lagt på meg på magen. Jeg tror det kan være viktig å sjekke denne verdien hos meg! Samt de to andre også. Ingen her som vet noe mer?

    En ting jeg er sint på, er faktaet at leger og sykehus ikke sjekker "ALT" når man først er dårlig og sliter med å finne ut av ting. Se på 27-åringen som døde pga. hjernesvulst (sak i VG i forigårs) - Stakars jente! HUn døde fordi legene og sykehusene var slappe og ikke gadd/ville sjekke henne ut skikkelig. Jeg vil IKKE ende opp som henne! Fy fan!!!

    Så nå holder jeg på for fulle mugger, og prøver å få tatt blodprøver, urinprøver osv. som JEG tror er viktige. Men JEG må gjøre alt. Ingen gidder å hjelpe meg. På Aker testet de noen få ting første gang jeg kom, og etter dette har de liksom "avskrevet meg" fordi jeg ser så frisk ut på den ENE blodprøven de tok. De gidder ikke å lete noe mer! Jeg hører gang på gang at hvis jeg har noen plager NÅ, så har det ikke med stoffskiftet å gjøre - Og da må andre leger sjekke meg videre. Får ikke noe oppfølgning på Aker, nei. Så lenge TSH er på 0.8 (som den er nå) så er Thomas frisk!

    Jeg merker at hatet i meg vokser..

    Takker til n'Finn som skrev et innlegg om nettopp dette for noen dager siden.

Lignende tråder

  1. Hørt om diabetes
    Av Stina i forumet Lavt stoffskifte og diabetes
    Svar: 1
    Siste melding: 01-10-07, 10:49
  2. Har dere hørt denne før?
    Av Stina i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 105
    Siste melding: 12-08-07, 10:45
  3. Hørt om leger
    Av Stina i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 1
    Siste melding: 06-07-06, 21:36

Bokmerker

Regler for innlegg

  • Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn