Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
Jeg tror ikke at fluor forsvinder fra vandet, når det er kogt. Det gør derimod klor, der er i familie med fluor (halogener). Det er heller ikke så påtrængende at tænke på fluor i grundvandet, da den kemiske forbindelse som er tilstede i grundvandet er noget mere "naturligt" end når vandværksvand direkte tilsættes fluorsalte, der er et spildprodukt fra aluminiumproduktionen. Det er min personlig mening (og nogle "autoriteters med), at det sidste bør man holde sig fra. Jeg bruger selv denne vandrenser, men er ikke 100% sikker på, om den også fjerner fluor fra vandet. Det må jeg undersøge straks på mandag.

Du kan prøve at læse denne tråd jeg har startet her sidste år: Stofskiftesyge bør stærkt advares mod Fluor og andre "Halogener". Og vær ikke forskrækket over, at temperament kan gå lidt højt i disse emner.

Hmm... hvor længe har du fået fluoriseret tænderne? Er det fordi du havde masser af huller i tænderne eller var det "bare" for at forebygge? Har du også fået fluortabletterne da du var barn? Ja, jeg spørger fordi ophobning af fluor kan sagtens udløse stofskiftesygdomme, selv om både tandlæger og læger er meget uvillige til at anerkende det, som de før var på samme måde i forhold til amalgamplomber med kviksølv.

Personligt mener jeg, at dette er en dødssynd, at tilføre mennesker så giftigt et stof, bare for at forebygge (påstår man) huller i tænderne. Så vil jeg hellere være tandløs end at have stofskiftet yderligere skadet.

Ingen hjemme hos os bruger fluor i tandpasta og mundskyl, eller hos tandlæge. Min voksen søn har aldrig brugt fluor og agter heller ikke gøre det fremover. Ingen af os har haft huller i tænderne nogensinde, undtagen jeg, da jeg var barn, et par stykker.

En anden tråd om fluor, med en interessant artikel til sidst er denne: Fluor. Også i denne tråd er der mange meningsforskelle, men til sidst på side 3 har jeg postet en interessant artikel "Fluor i Europa" (på dansk).

God bedring
Tusen takk Anisa
Jeg går til tannlege en gang i året og da renser han tennene grundig for tannsten og smører rundt med fluor. Merker alltid at det er store biter med fluor i munnen etter timen, og det smaker sterkt. Det er nok for at forsterke emaljen på tennene. Har hatt mange hull tidligere så det er nok for å forebygge hull ved å forsterke emaljen... Jeg har fyllinger i omtrent alle jeksler selv om jeg ikke spiser søtsaker eller drikker brus.

Jeg leste noen artikler på forumet her som inneholdt forskningsartikler om bruk av fluor og om en bok som het the fluorid deception og ble litt forskrekket, da jeg aldr har visst at fluor kan være så farlig *grøss* Men så handler det vel mest om mengden man får i seg? Eller? For det er jo horribelt om tannleger anbefaler fluor hvis det gir folk hjerneskade og demens?