Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Threaded View
-
11-03-09, 17:45 #3
Sv: Meldig fra lege om overdosering.
Jeg vil ikke kommentere legens uttalelser, men kommer gjerne med mine egne.
Hadde jeg fått det prøvesvaret hadde jeg vært halvt død - det hadde vært tvingende nødvendig å øke dosen.
Jeg hadde doblet dosen noen dager og så valgt en dose som lå 1/4 over den gamle.
Men ta dette som en forklaring på hva jeg hadde gjort.
Du bør etter min mening lære å kjenne deg selv slik at du kan bli en god kjertel for deg. Eller rettere : prøve å være en god kjertel for deg.
Jeg lurer på hvorfor du bruker Liothyronin og har så lav dose med Levaxin ?
Levaxin omdannes jo til Liothyronin av kroppen (T4 blir til T3).
T3 er kroppens stoffskiftehormon, og kroppen trenger en kontinuerlig forsyning av dette. De-jodinaseprosessen sørger for dette.
det vanlige er å øke Levaxindosen til du syns det er passe med T3.
Hvis Levaxindosen må være veldig høy, eller hvis man ikke tåler en Levaxindose som er så høy som den må være, kan en spe på med Liothyronin.
Liothyronindosen du tar er utenfor kroppens kontroll, men den varer bare i få timer og kan ikke fullt ut erstatte en vel fungerende de-jodinase.
Derfor er det en fordel om så mye som mulig av den T3 kroppen trenger kommer fra De-jodinasen.
Levaxindosen du tar er så liten at dette er utelukket.
Vanlig anbefaling jeg har sett på nettet, er en Lio-dose på 5µg til mat. Trenger man mer tar man 5µg en gang til på ettermiddagen. Ikke senere.
1x20µg ble betraktet som en hestedose.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Er skillet mellom lege og alternativ lege eldgammel?
Av Vigdis i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 0Siste melding: 06-11-10, 12:20

Svar med sitat
Bokmerker