Det er så individuelt hvor man behøver å ligge på verdiene for at man skal ha det bra - så min anbefaling blir: Sett deg inn i din egen sykdom. Ta vare på blodprøvesvarene dine og gjør gjerne et notat i en almanakk om hvordan dagene dine er med tanke på symptomer/nå føler jeg meg bra.

Da kan du senere gå tilbake å se hvilke verdier du hadde på blodprøvesvar når du følte deg optimal og justere dosen for å ligge nærmest mulig disse bra-dagene

Verking inni ben og armer er hypersymptomer hos meg. Hår mister jeg uansett høy eller lav og sliten er jeg både som høy og lav. Slitenhet og mangel på energi tolkes ofte som hypo symtomer, men tro meg man blir vel så sliten på høy. Men på en annen måte. Man blir sliten når alt går for fort og man blir sliten når ting går for treeeegt. Etterhvert vil du lære deg å skille disse "slitenhetene" fra hverandre. Derfor er notater mitt beste hjelpemiddel. Det er ikke lett å bli klok på detta gitt

Min puls er imidlertid den enkleste indikatoren på om jeg er hyper eller hypo. Urolig puls som stiger raskt ved den minste aktivitet, sammen med urofølelse er hypersymptomer. Lav puls ved hvile og aktivitet, sammen med en matthetsfølelse er hyposymtom.