Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Threaded View
-
26-02-09, 09:37 #8
Sv: huff (om den britiske endokrinologforeningen med det britiske thyreoideaforbundet
Sheila Turner skrev d. 19. februar 2009, kl. 07:53
Royal College of Physicians har ikke gjort noget som helst forsøg på overhovedet at vurdere de foreliggende, videnskabelige beviser, der ligger til grund for den hidtidige diagnostisering af primær hypothyreose, anvendelse af Liothyronin (T3) i behandlingen samt anvendelse lægemidler fremstillet af tørrede animalske skjøldbruskkirtler - hos de patienter, der ikke er modtagelige for virkningen af syntetisk levothyroxin (T4). Royal College of Physicians (Lægeforeningen/red.) afviser totalt den kendsgerning, at der findes patienter, der ikke reagerer på behandling med syntetisk T4 alene og RCP udviser en forudindtaget holdning til alle (andre) behandlingsmuligheder - undtagen syntetisk T4.
Man kan kun konkludere, at hypothyreosepatienter ikke er omfattede af patientbeskyttelse og rettigheder tegnet af National Health Service (britiske sundhedsmyndigheder/red.). Respekt, værdighed og medfølelse kan ikke virkelig eksistere, når praktiserende læge ikke anerkender og ignorerer lægevidenskabelige kendsgerninger. Dermed vil kvaliteten af behandling og pleje blive kraftigt reduceret, når patienternes tilstand og symptomer afvises og/eller ignoreres. Mangelen på ordentlig behandling af kroniske sygdomme forværrer patientens liv og umuliggør det nødvendige samarbejde mellem læger og patienter, samt nedrangerer disse patienter til en underklasse i sundhedsvæsenet.
Disse retningslinje skal ignoreres, ses bort fra da de overhovedet ikke understøttes af en referenceliste over links til videnskabelige beviser for nogen af de anbefalinger, der er anført. Ifølge "AGREE" Collaboration Appraisal of Guidelines and Evaluation Instrument (1), skal enhver henstilling være ledsaget af en liste over referencer, henstillingen (retningslinjerne/red.) er baseret på.
Da denne erklæring om de nye retnignslinjer for behandling af thyreoideasygdomme savner fuldstændig medicinsk/videnskabelige beviser - bør retningslinjerne ses bort fra, ignoreres, eller på anden måde forpurres da deres præmisser er falske og deres konsekvenser store (tragiske/red.)
Sheila Turner skrev d. 19. februar 2009 kl. 08:08
For to dage siden var jeg til min sædvanlige halvårlige kontrol hos min statsansatte endokrinolog. I næsten 6 år har han anbefalet Armourdosis på 3 grain dagligt og min praktiserende læge har ordineret det.
Havde jeg fra starten været behandlet med levothyroxin alene, havde jeg i dag været bundet til sengen og kørestolen. Men jeg har det godt i dag og er fuld af energi. Forestil dig min skræk, da min endokrinolog fortalte mig, at han havde netop haft den værste eftermiddag af sit liv. Dette var fordi han var nødt til at fortælle alle sine patienter, at han havde modtaget et brev fra formanden for RCP (Royal College of Physicians/red.) med besked om, at han ikke længere må ordinere Armour Thyroid, USP og kun behandle hypothyreose med syntetisk levothyroxin.
Han fortalte mig, han kunne ikke risikere at miste sit levebrød og ødelægge sin karriere ved at ignorere påbudet, så fra nu af kan han kun anbefale 100mcgs levothyroxin og 20 mcgs lliothyronine (T3) til erstatning for den hidtidige behandling med Armour Thyroid. I det mindste var han parat til at give mig tilskud af Liothyronin T3, hvor mange læger ville afvise selv det, da BTA (British Thyroid Association/red.) mfl. har bandlyst alle lægemidler indeholdende Liothyronin/T3. Jeg er nu ved at blive tvunget, igen, til at tage en medicin, der igen vil gøre mig syg. Jeg vil ikke have det, jeg vil købe min egen Armour privat.
Min mand har også hypothyreose med et TSH på 5,8 - men fordi det ikke var over 10.00, er han blevet afvist NHS (britisk sundhedsvæsen/red). Han blev diagnosticeret af dr Peatfield og han begyndte på behandlingen med Armour Thyroid. Han har det godt og nu vi køber 4 grain om dagen til ham.
Dette forræderi af RCP (Lægeforeningen/red) betyder, at vi skal på en eller anden måde skaffe penge til de daglige 7 grain af Armour vi tager dagligt - mens vi er pensionister med lav indtægt.
NHS (britiske sundhedsmyndigheder/red) SLÅR OS IHJEL!
Howard Turner skrev d. 19. februar 2009 kl. 08:20
Som ægtefælle til Sheila (TPA-UK) (Thyroid Patient Advocasy UK/red.) kender jeg til fulde den mangelfulde virkning af syntetisk levothyroxin til patienter, hvis krop ikke kan konvertere levothyroxinet til det aktive hormon T3.
I den periode, hvor Sheila kun blev ordineret levothyroxin, så jeg hendes tilstand gradvist forværret, blive det, som jeg kun kan beskrive som en svagelig robot, så svag, at da hun slæbte sig nede på gaden måtte hun holde fast i min arm af frygt for at falde.
Jeg kaldte det for "Shangri'la Syndrom" - alle der har set filmen "Lost Horizon" (handler om et samfund af mennesker, der bliver hundreder af år gamle/red.) vil forstå hvad jeg mener. Introduktionen til Armour forbedrede hurtigt Sheilas helbred og styrke, og hun har genvundet sit oprindelige kvikke sind og styrke jeg husker fra den gang vi mødtes første gang. Var det ikke for Armour Sheila behandles med - ville TPA-UK (Thyroid Patient Advocacy UK/red.) aldrig kunne stiftes.
Jeg kan kun tilføje, at det nuværende tiltag fra Royal College of Physicians et al. (Lægeforeningen m.fl./red.) kun kan beskrives som en ekstrem grusomhed.
Kilde: Thyroid.about.com• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Svar med sitat
Bokmerker