som person har jeg alltid vært veldig avhengig av uforutsigbarhet - og har alltid hatt lyst å bygge meg opp en karriere.

med det jeg jobber med så er det vanskelig å la være også, mye fordi jeg faktisk gjør en god jobb tross sykdommen.

ingen vet jo hvordan man egentlig føler at helsen er, og at man sliter på daglig basis med det meste.......

føler jeg hele tiden såvidt henger med, og da er det så vanskelig å klatre på karrierestigen.
jeg er jo bare glad jeg kommer meg på jobb, mens andre ikke forstår hvorfor jeg er avventende til å bygge en lynrask karriere - og ikke har kjempelyst å reise kloden rundt med jobb.

man vet jo aldri hvordan helsen er i morgendagen, og da blir det så utrolig vanskelig å si ja til jobber og oppgaver hvor man vet presset og forventningene er store - selv om man jo likegodt kan klare det fint.
men man vet aldri, og det eneste man vet er at man selv og arbeidsgiver blir skuffet om man ikke oppfyller det man har gått inn i.

det samme gjelder igrunnen med familieforøkelse - andre spør ofte om jeg ikke ønsker meg barn. andre tviler på sine evner som foreldre, men jeg tviler mer på den fysiske delen ved det. hvordan i alle dager skal det fungere å gå årevis uten en full natts søvn? :/
andre sier at "det er rart hvor lite søvn man klarer seg med" - og da er det ikke så lett å forklare at den utmattelsen de med barn føler - den har jeg følt i mange år allerede...og den går ikke bort. man har liksom ingen reserver å ta av.
jeg får ofte råd om trening og kosthold - og det følger jeg jo, men det hjelper ikke mot at jeg mangler produksjon av tyroksin.
blir jo litt det samme som om man skal si til noe med diabetes 1 at man blir frisk hvis man tar en joggetur avogtil.

nei, det er ikke lett å forklare dette til andre - i hvilken grad denne sykdommen innvirker på livet mitt på så ufattelig mange områder.
jeg har heller ikke lyst å forklare det, for det høres jo helt absurd ut å skulle fortelle om alle slags hindre i hverdagen - og alt man må ta høyde før at kan skje.

det jeg synes er mest vanskelig er å si "jeg tror jeg kan delta, men jeg kan ikke garantere" - for det er ingen som har forståelse for at man kan skifte form totalt på kun noen minutter - og at man da bare ikke er i fysisk form til noesomhelst.

jeg har selv begynt såvidt å akseptere sykdommen, og har formet mine rutiner i hverdagen som fungerer.
det er bare så synd at ikke andre alltid kan akseptere det, og tror at det handler om vilje......

ikke så mye logikk i dette innlegget, men det er iallefall sånn det oppleves for meg.