Sitat Opprinnelig skrevet av ThomasWH Vis post
Jeg hadde et anfall av urinsyregikt/podagra en gang i 2003 etter at jeg spiste en stor svinekotelett.
Hmm... Thomas. Jeg tør næsten indgå et væddemål om, at denne kotelet var ikke kun stor, men også godt og grundigt pandestegt...

Men ved du hvad? Der er et website om urinsyregigt/podagra, hvor en ældre ingeniør beskriver sit liv med podagra og hvordan han har fundet ud af at hjælpe sig selv. Han havde selvfølgelig ikke stofskiftesygdom at kæmpe med - men da vi faktisk ikke ved om det er hønen eller ægget, der kom først - om det er din stofskiftesygdom der er med til at fremkalde urinsyregigt måske - er det altså værd at udforske nærmere.

Man bør heller ikke synes, at bare fordi folk er ikke læger, at deres viden og erfaring automatisk tæller mindre. Det var også en gammel ingeniør Karl Favrbo, som var den første i Danmark, der begyndte at anråbe offentligheden og myndigheder om D-vitaminmangel - meget længe før det faldt lægerne ind at interessere sig for det. Smut så over på hjemmesiden hos Svend Gammelby Jensen og se om du kan bruge noget derfra til dig selv.

Men Thomas - alfa og omega i alt det man foretager sig omkring nødvendige ændringer i kost, sædvaner osv. er konsekvens. Det kan ikke nytte meget, at man bare en gang imellem lader sig friste til noget, som man ellers ved er skadeligt for een.

Så, i stedet for at liiige at tage sig f.eks. en storburger, "bare denne ene gang" - bør man faktisk helt glemme, at burgers findes - idet netop de er med til at bombe ens helbred langt tilbage, hvis man lader sig friste. Konsekvens = overlevelse = bedring.