Viser søkeresultater 1 til 10 av 31
Threaded View
-
30-01-09, 21:26 #5Hildemor Gjest
Sv: Dumt spørsmål?: Lightning Process og stoffskifte
Ja dette har jeg hørt om, men har ingen egenerfaring.
Slik jeg har forstått det handler det om bevisstgjøring om hvordan dine negative tanker påvirker din kropp og psyke. Du lærer altså hvordan dine reaskjonsmønstre og ditt tankesett kan dra deg ned eller bygge deg opp. Så skal du trene da, sikkert hardt for å endre både kroppsholding og tankesett for derigjennom kunne påvirke aktivt hvordan ditt liv kan endres gjennom endret adferd og måte å tenke på.
Dette er med andre ord noe som de fleste er kjent med fra før og sitatet, det handler ikke om hvordan du har det, men hvordan du tar det er nærliggende å bruke.
Dette er altså bevisstgjøring og endring som vil føre til forandringer. Ikke i sykdommen/e, men hvordan du forholder deg til dem og hvordan leve bedre med dem.
Jeg er ikke skeptiker og tror det har noe for seg. Man vet jo at positive tanker avler positive tanker og ja negative avler negative. Dette er med andre ord ikke noe revolusjonerende nytt, men kognitivt arbeid satt i system. Jeg tror du kan vokse på det, at du kan bli bedre kjent med hva tanker og kroppsholdning faktisk har av betydning for hvordan du føler deg.
Så lykke til hvis du velger å forsøke og del gjerne erfaringene dine med oss her inne
Lignende tråder
-
Lightning Process
Av Vigdis i forumet Nyttige linkerSvar: 20Siste melding: 28-11-11, 22:48

Svar med sitat

Bokmerker