Viser søkeresultater 1 til 10 av 31

Hybrid View

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Standard Dumt spørsmål?: Lightning Process og stoffskifte

I forbindelse med at min lege mener at jeg muligens har ME i tillegg til hypothyreose, har jeg begynt å tenke på Ligthning Process. Metoden som har vært så mye i media i det siste, der ME-pasienter blir friske/mye bedre etter å ha gjennmgått kurs, der de bla lærer mentale strategier for å lindre symtomene. Har også skjønt av "reklamen" at metoden kan brukes på "alt". En skal selvfølgelig ha en sunn skepsis til alle mirakelkurer. Men jeg begynte å tenke på om det kanskje går an å bruke den på hypothyreose - i de tilfellene der en ikke blir frisk og alle andre behandlingsalternativer er uttømt? Er det noen som har hørt om noen som har prøvd dette?

Hildemor Gjest

Standard Sv: Dumt spørsmål?: Lightning Process og stoffskifte

Ja dette har jeg hørt om, men har ingen egenerfaring.

Slik jeg har forstått det handler det om bevisstgjøring om hvordan dine negative tanker påvirker din kropp og psyke. Du lærer altså hvordan dine reaskjonsmønstre og ditt tankesett kan dra deg ned eller bygge deg opp. Så skal du trene da, sikkert hardt for å endre både kroppsholding og tankesett for derigjennom kunne påvirke aktivt hvordan ditt liv kan endres gjennom endret adferd og måte å tenke på.

Dette er med andre ord noe som de fleste er kjent med fra før og sitatet, det handler ikke om hvordan du har det, men hvordan du tar det er nærliggende å bruke.

Dette er altså bevisstgjøring og endring som vil føre til forandringer. Ikke i sykdommen/e, men hvordan du forholder deg til dem og hvordan leve bedre med dem.

Jeg er ikke skeptiker og tror det har noe for seg. Man vet jo at positive tanker avler positive tanker og ja negative avler negative. Dette er med andre ord ikke noe revolusjonerende nytt, men kognitivt arbeid satt i system. Jeg tror du kan vokse på det, at du kan bli bedre kjent med hva tanker og kroppsholdning faktisk har av betydning for hvordan du føler deg.

Så lykke til hvis du velger å forsøke og del gjerne erfaringene dine med oss her inne

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Nord Trøndelag
    Meldinger
    111

ME ( kronisk tretthetssyndrom ) bl. a. er en del av stoffskifteproblemet. ME skyldes blandt annet ofte gamle virusinfeksjoner og andre infeksjoner ( kan også være sopp- eller borrelia m.m. blandt dem) som blir liggende i kroppen og som ingen skolemedisinsk behandling sålangt kan fjerne.
    Når man går ut fra den generelle betegnelsen ME, så har skolemedisinen laget en stor sekk der man har kastet opp i alt det som de ikke vet hva det er- eller som de ikke har behandling for.
    Lightning prosess kan hjelpe bra når det dreier seg hovedsaklig om psykiske blokkeringer, men den kan ikke fjerne virusinfeksjoner eller lavt stoffskifte fra kroppen. ME foreningen har som jeg har hørt tatt grundig avstand fra lightning- prosessen. Det er mange kursdeltagere som har klaget over at de ikke har oppnådd noe som helst med dette dyrebare kurset. Her er det ganske så mange som har betalt i dyre dommer og ikke fått resultatene som forventet. De få det har lyktes for så lenge, de ble behørlig omtalt i mediene.
    Lightning prosess er ikke noe annet enn et kurs i NLP. = neurolingvistisk programmering.
    Det å tenke positivt er bra i alle livets situasjoner, men det får da være måte på grådigheten til behandlere som gjennomfører dette. Kr. 15000 for et kurs på 3 dager / det dreier seg egentlig om ganske så få timer per dag er uforskammet. Lette penger å tjene. NLP kan du lære deg selv til en billig penge. Kjøp boken " Ubegrenset Kraft " av Anthony Robbins, så kan du lære deg NLP til knappe 300 kroner og har attpåtil et oppslagsverk for livet. Besparelse kr. 14.700.- i forhold til lightning prosess kurset. Lykke til

baremei Gjest

Min beste venninnes tenåringsdatter fikk diagnose ME noen år etter at hun hadde hatt kyssesyken. Hun har alvorlig syk, og sengeliggende opptil flere dager pr. uke, og hver minste utflukt måtte planlegges nøye og ofte avlyses.
    Hun fikk diagnosen hos en eller anne spesialist på Rikshospitalet, som visstnok er en av de beste på dette.

Mamman tok seg ekstrajobb og dro datteren med til London. De var borte i tre dager, og datteren har vært frisk og full av fart og futt siden og er helt fornøyd med tilværelsen. Det er nå over et år siden de kom hjem, og ingen antydning til tilbakefall.

Jeg vet ikke riktig hva jeg skal tro, for min venninne er en ytterst saklig og fornuftig skapning med sunt vett og forstand og bena godt plantet. Datteren var så dårlig at alt var verdt et forsøk, og jammen hjalp det. Og egentlig er det likegyldig hvorfor. Hun er frisk, og det var målet.

Medlem siden
    Feb 2009
    Sted
    Nord Trøndelag
    Meldinger
    111

Kyssesyken settes i forbindelse med Epstein Barr virus. Hva som er årsaken at din venninnes datter ble bra og mange andre overhodet ikke - kan ikke så lett og enkelt å forklares. Epstein Barr virus kan også forårsake autoimmun sykdom som f. eks Guilliam Barre syndrom som er ganske så skremmende. Ikke alle som har blitt smittet av EBV virus får kyssesyken eller blir påvirket i samme grad. Det har sikkert sammenheng med dette at noen får hjelp og andre ikke. Det ville ha vært feilaktig og misvisende å si at lightening prosess kurerer ME, fordi de fleste ikke har oppnådd den hjelpen de hadde forhåpet. Dette vet jeg av ganske så sikre interne kilder. Tenk på all de stakkarne blandt kronisk syke mennesker som har sett på dette som et halmstrå de har forsøkt å klamre seg på. De har ikke mye å rutte med når de er på uføretrygd og de har tatt opp lån i håp om å bli bra - og så står de der uten noe som helst. Umoralsk mener jeg når de har blitt lokket med at dette er løsningen på problemet de har ventet på. Da må man si ærlig at dette kan muligens hjelpe -men det er langt ifra sikkert. Men en slik formulering bringer vel ikke så mange kursdeltakere. - og det er vel først og fremst penger dette gjelder her også.

Lignende tråder

1. Lightning Process
    Av Vigdis i forumet Nyttige linker
    Svar: 20
    Siste melding: 28-11-11, 22:48

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine