Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Gjest

Standard Ulike medikamenter for lavt stoffskifte ?

...

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Og så fins det liothyronin fra nycomed også. Mange her bruker det i tillegg til levaxin.
    Jeg har lest end el innlegg på det engelske forumet at e har flere merker med thyroxin, blant annet en type fra Alpharma og noen andre og den som heter Goldshield Eltroxin som er bittelit dyrere (men jeg tror de er alle omtrent som våres prismessig) og jeg har sett over tid at det alltid er noen som får all verdens rare og ille bivirkinger på de an som ikke er Goldshield Eltroxin.
    Samme fenomen har jeg lest på det amerikanske forumet, at noen må ha ett merke foramfor ett annet. Det er et stort problem når apotekene gir en en gang ditt og engang datt.
    Vi har lite valg her på berget.
    Levaxin, liothyronin og diverse merker med Thyroid USP hvor Armour er mest kjent, dessuten fins Naturethroid fra Western research laboratory, tyskerne bruker ofte Qualitest Thyroid fordi det er billigere men nå har e sluttet å produsere så paasientene må noen ganger lete litt, og Time Caps er et bra merke og billig, og så fins det flere. Og så fins det THyreoïdum som er den europeke Thyroid, registert i Holland, både som kapsler (apotekvare) og tabletter (Fagron).
    Så fisn det mange merker i tyskland og Frankrike , blant annet en flytende med 5µg per dråpe.
    Og en variant i kapsler some er flytende, uten noen fyllstoffer annet enn glycerin, heter Tirosint og brukes i Schweiz og Italia. Man kan derfor få den på registreringsfritak her.
    nora

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Ulike medikamenter for lavt stoffskifte ?

Det er også intressant å vite hva VI - brukerene - sier og mener om de forskjellige merker som produserer medisin vi kan bruke for vårt lave stoffskifte. Vår subjektive oppfattning av hva som er best - er legene facit !
    Og lytter de til den ?

Vår mening, er mer intrssant enn hva legene forteller oss !
    Desverre er det slik at det de forteller oss er bundet opp i flere avtaleverk og i helsepolitikk. Disse avtaleverk kan være fundert på økonomi (for hvem?), eller kan være forhandlet frem i en forgangen tid som ikke lenger har gyldighet - slikt går fort idag.
    Mitt poeng er at VI VET IKKE hva som ligger bak de råd og pålegg vi får hos legen. Og vi har desverre god grunn til å misternke at den hipokratiske ed ikke alltid følges.

http://dailystrength.org/treatments/Armour_Thyroid

Post gjerne flere sider som denne når dere kommer over dem !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn