Viser søkeresultater 1 til 10 av 143
Threaded View
-
27-01-09, 15:33 #35
Sv: D-vitamin - stoffskiftepåvirkning ?
Jeg vil også tilføje, at da syge af hypothyreose ofte også har et forhøjet kolesteroltal - bliver de ofte sat i behandling med kolesterolsænkende lægemidler statiner. Specielt hvis de også er lidt/meget overvægtige.
Foruden at være rigtig dårlig medicin (min mening) har statiner en anden, kedelig bivirkning. Hvis man får målt sit D-vitamintal og i virkeligheden er dette tal lavt, samtidigt med at man er i statin-behandling - vil prøveresultater vise D-vitamintallet højere end det i virkeligheden er, da statinerne og D-vitaminet opfattes som det samme af analysemetoden.
Der er - kort sagt - ingen grund til ro, hvis man kan fremvise et pænt tal for D-vitamin samtidigt med, at man er sat i statinbehandling for højt kolesterol. Jeg har læst, at man skal være ude af statinbehandlingen i mindst to måneder, før man igen kan begynde at stole på resultatet af en D-vitaminprøve.
Kan ikke huske, om jeg måske har jeg allerede postet et godt link til en fornuftig mands blog om D-vitamin? Et godt link kan tåle at blive anbefalet igen.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Svar med sitat

Bokmerker