Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
-
27-01-09, 03:28 #1
Vondt i ryggen når jeg ligger
Det siste halve året har jeg slitt med sterke, skjærende smerter på høyre side av ryggen. Disse smertene opptrer omtrent bare når jeg ligger i senga, ikke ellers. Jeg kan stå, gå og sitte uten smerter. Jeg kan også trene hardt, uten at det gjør vondt (trener 4 timer i uka i varmtvannsbasseng).
Men ligger jeg i senga, gjør det hel* vondt!
Først snudde jeg madrassene for å se om det hjalp. Niks.
Så kjøpte jeg nye madrasser for å se om det hjalp. Niks.
Smertestillende tabletter (Ibumetin) hjelper meg å få sove, men det å komme seg opp av senga om morgenen er et sant helvete. Jeg er stiv og støl, og smertene river høyresiden av kroppen nærmest i filler. Smertene sitter fra nederste del av skulderbladet bak og innunder armen, og ned mot høyre hofte.
Smertene forsvinner imidlertid (eller rettere, jeg merker dem ikke) når jeg har kommet opp av senga og gått oppreist noen minutter. Smertene forsvinner raskere hvis jeg tar en skikkelig uttøyning og strekker ut ryggen.
En forkjølelse har sørget for at jeg har hostet kraftig siden jul, og selvfølgelig med påfølgende muskelsmerter når jeg hoster opp slim. Å hoste når jeg ligger, er helt vannvittig vondt! Da jager smertene som kniver i høyresida og låser meg totalt. Men det er lengre tid siden smertene startet, så hosten har nok ikke så mye med dem å gjøre.
De siste månedene har jeg hatt både blærekatarr og blødning fra tarmene i tillegg. Blærekatarren har jeg fått behandling for, så den er jeg kvitt. Jeg venter på time til undersøkelse av tarmene.
Jeg lurer på om det er noen her som har tips om hva disse ryggsmertene kan komme av? Jeg har hatt problemer tidligere med at jeg stivner i kroppen om jeg ikke beveger meg på en stund, men så ille som dette har det aldri før vært. Og før har det heller ikke bare vært på den ene siden av kroppen. Men det er det nå.Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
27-01-09, 08:42 #2baremei Gjest
Sv: Vondt i ryggen når jeg ligger
Er det tatt ny prøve for å bekrefte av blærekatarren er borte, og at det ikke har gått over til nyrebekkenbetennelse? Du hadde nok hatt vondt hele tiden i så fall, og ikke hatt "fri" utenfor senga.
Sjekk hos fysioterapeut/kiropraktor? Hostet på deg ribbensbrist?
Neimen om jeg vet.
Men god bedring.
-
27-01-09, 16:37 #3
Sv: Vondt i ryggen når jeg ligger
Det kunne også tyde på, at der øves et tryk på en nerve fra et sted midt på rygsøjlen, hvor hvirvlerne "låser" sig når du ligger ned, mens når du er oprejst - forsvinder trykket og dermed også smerten. Denne smertebane du beskriver, fra bag på ryggen og nedad rundt om taljen og videre ned mod hoften, kunne sagtens ligne de smerter man oplever når man lider af facetledssyndrom (forstuvning i et af de små led i rygsøjlen).
Under alle omstændigheder burde du lade din ryg undersøge af en osteopat eller en kiropraktor. Specielt når du selv registrerer en forværring, hvilket risikerer at kunne udvikle sig til, at man en skønne dag slet ikke kan komme op af sengen ved egen kraft (min egen bitter erfaring for nogle år siden). God bedring.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Svar med sitat

Bokmerker