Viser søkeresultater 1 til 10 av 40
Threaded View
-
23-01-09, 01:08 #22
Overdosert med T4 på 15?
Hei.
Jeg har alltid visst at jeg har lavt stoffskifte selv om blodprøvene ikke har vist det før i fjor.
Blodprøvene på f.eks. T4 dalte sakte men sikkert, jeg husker de lå på 12, så 11 osv. men jeg var jo innenfor referanseområdet og var i følge prøvene frisk.
Så "endelig" dalte T4 til 9,3 (9-22) og TSH var 4 (0,20-4), og T3 var 3,6. Prolaktin var oppe i 929 (under 700).
Da fikk jeg behandling. Jeg hadde jo også absolutt alle de andre kliniske symptomene. Jeg måtte bl. a. krabbe fra soverommet til badet om morgenen, fordi jeg klarte ikke gå før langt ut på ettermiddagen.
Startet med Levaxin i februar 2007, så de begynte å virke i april 2007. Har altså hatt virksomhet i ni måneder nå.
Fikk Lio av Oftebro, men alt for mye - 30 mkg pr. dag, med bare 75 mkg Levaxin til. Følte meg bedre noen måneder, og sluttet hos ham fordi det var så dyrt, og gikk bare til fastlegen, men uten å ta jevnlige blodprøver.
Fikk store byllkviser og trodde dette var forbigående fordi kroppen skulle venne seg til hormonene.
Skjønte jo etter å ha lest her at det er Lio som gir kviser, og at jeg skulle ha økt Levaxinen når man tar Lio.
Ikke før i november 2007 skjønte jeg dette.
Blodprøvene var da T4 13, T3 7,2 (2,3-5,7) og TSH 0,01 eller mindre.
Fikk da beskjed at jeg var generelt høydosert, men særlig T3.
Ble enig med legen å senke Lio til 10 mkg og øke Levaxinen til 100 mkg. pr. dag.
Kvisene har redusert seg betraktelig. Men nå etter to måneder er T4 på 15,4 T3 er 5,5 og TSH er 0,01.
Fikk beskjed igjen at jeg er litt overdosert. Hvordan kan jeg være det med T4 på 15?
Tror ikke min lege er enig i at TSH ikke spiller så stor rolle så lenge man tar Levaxin. At det da overstyrer kjertelen. Hvis jeg skal få opp min TSH, da må jo nødvendigvis Levaxindosen minske sånn at T4 kommer veldig lavt, og da får jeg tilbake alle symptomer.
Jeg øker nå forsiktig til 112,5 mkg. Levaxin pr. dag. Vurderer også å gå ned på Lio til 5mkg. pr dag.
Merker noen rare hjerteslag innimellom, men ser om dette ikke stabiliserer seg når doseøkningen har vedvart en stund.
Tar da nye blodprøver får å se om T4 har økt.
Det som er mest spennende er om jeg merker noe.
Vekten har ikke minsket, jeg blir svett av små anstrengelser, jeg er veldig hoven i kroppen, fingrene sprenges når jeg bøyer dem. Søvnløs. osv. Men uansett bedre enn da jeg var "død", men ikke bra nok.
Lignende tråder
-
Hvor stor daglig dose med Levaxin får dere?
Av Gisa i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 25Siste melding: 14-04-13, 13:05 -
Trenger jeg mer levaxin eller annen medisin tror dere?
Av Daffy i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 7Siste melding: 29-12-09, 18:16 -
Hva var deres tsh på da dere begynte på levaxin?
Av gretal i forumet TSHSvar: 8Siste melding: 26-02-08, 04:12 -
Hvor mye levaxin tar dere?
Av pingu i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 11Siste melding: 15-10-07, 10:47 -
Hvordan vet dere riktig dosering Levaxin/Armour??!!!
Av Ada i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 04-06-06, 17:35

Svar med sitat

Bokmerker