Hei igjen

Hadde dra tømmer betydd det samme som når mannfolka gjør det, altså snorker hadde jo saken vært grei hehe. Men så enkelt skal man ikke ha det gitt.

Du trener bra, 4 dager i uka styrketrening er jo flotte greier og du passer på kosten. Du lever, som meg inaktivt utenom trening. Kanskje du skulle prøve deg på en liten gåtur de dagene du ikke trener? En halvtime frisk luft er balsam for kropp og sjel.

Skal vi forsøke oss på et regnestykke her? NB! Jeg sier forsøke hehe

NB! DU er en maskin som går HELE døgnet, altså forbrenner du hele døgnet. Det betyr at du skal IKKE kvitte deg med 1800 kalorier på helsestudioet HVER dag. Du skal sørge for at du kommer litt i minus, sett forholdet inntak/forbrent pr dag. Da prøver vi

Du sover 7 timer = 200 kalorier
Du er våken 17 timer = 1000 kalorier (hvis du er bare inaktiv/ser på tv/sitter på Pc o.l)
Du trener 4 ganger i uka 400 kalorier x 4 = 1200:7 = 180 kalorier pr dag.

Så rører du vel litt mer på deg enn bare å være våken i løpet av et døgn, så vi kan sikkert smelle på et par hundre kalorier der. Sex? Ja, se det vet jeg ingenting om, så det får du evnt plusse på selv hehe.

Det blir 1580 kalorier forbrent pr. dag. Oi vi kommer ut på feil side her. 1800-1580= 220 +. Det ser ut til at kaloriinntaket ditt er for høyt eller aktivitetene for få

Da har du 3 alternativer, enten senke kaloriinntaket ditt puh! Eller være noe mer i aktivitet hver dag. Eller gjøre begge deler som blir det tredje

Nå får du ta dette regnestykket med ei klype salt da, men 1800 kalorier er for stort inntak hvis du er inaktiv mesteparten av dagen (hvordan har du kommet frem til at dette er det du skal ha i deg?), slik du nå er under sykdom. 1800 er kanskje regnet ut fra en aktiv dag. Jeg kan ikke spise 1800 (jeg ligger på 1300-1400) kalorier hver dag med mitt aktivitetsnivå - da ville jeg raskt gå opp i vekt.

Så summa summarum (usikker på hvordan det staves) kaloriinntak må justeres etter aktivitetsnivået, slik er det dessverre.

Rettelse: en aktiv hyrdestund på en halvtime ga visstnok 250 i kaloriforbruk, djizzez det er myyyye. Vel, verdt å kikke rundt etter noen som holder ei stund hehe.