Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Tråd: noen som vet?
-
10-08-05, 10:05 #1
noen som vet?
leser her inne at det kan være vanskelig å bli gravid m lavt stoffskifte, og ei nevnte at hun mistet pgas altfor lavt stoffskifte.......uff....er ung og absolutt ikke klar for barn ennå, men jeg ble jo litt nervøs............noen som vet årsaken til dette og om det virkelig er slik? :(
-
10-08-05, 11:02 #2baremei Gjest
Så sant du er sånn omtrent riktig behandlet burde det gå bra. Og at du blir fulgt opp under graviditeten - det er vanlig å måtte øke medisindosen med 50% i løpet av svangerskapet.
Jeg brukte to år på å bli gravid med førstemann, udiagnostisert og ubehandlet. Neste gikk det syv år med før hun meldte seg, men bare 6 uker etter igangsatt Levaxinbehandling. Det må man kalle pang-resultat på behandlingen...
-
13-08-05, 11:45 #3
Bruker
- Medlem siden
- Nov 2006
- Sted
- østlandet
- Meldinger
- 1
Det er veldig forskjellig fra kvinne til kvinne tydeligvis. Jeg har fått tre barn etter at jeg fikk diagnosen. Har ikke brukt prevansjon mellom de tre og det er født i 97, 99 og 03.
Opprinnelig skrevet av BareMei
Mitt stoffskifte går opp i svangerskapene, jeg går ned i vekt (-16 kg) i siste svangerskap og er relativt fin form. Derfor måtte jeg protestere når du sa at man som oftest må gå opp på medisindosene.
Jeg har vært forhøyet i ca 4 mnd etter fødsel, for da å falle rett ned og være ustabil.
Har også fått svangeskapsdiabetes under svangerskapene. Dette er ikke uvanlig når du har hypothyreose.
Fikk veldig bra oppfølging på Rikshospitalet under de to siste svangerskapene.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
14-08-05, 22:18 #4baremei Gjest
[quote="Katta"]
Opprinnelig skrevet av BareMei
Selvfølgelig! Jeg fortalte bare om min egen erfaring.Det er veldig forskjellig fra kvinne til kvinne tydeligvis.
Det har noe å si hvor lenge man har vært syk uten behandling. Jeg gikk leeeeeenge... Men også jeg har gått ned en del kilo under svangerskapene, og var sylslank lenge etterpå. Så sniker det seg på - det er visst meningen at jeg skal ha 5-7 kilo i +Jeg har fått tre barn etter at jeg fikk diagnosen. Har ikke brukt prevansjon mellom de tre og det er født i 97, 99 og 03.
Mitt stoffskifte går opp i svangerskapene, jeg går ned i vekt (-16 kg) i siste svangerskap og er relativt fin form.
Som oftest betyr nettopp det: som oftest. Og det står jeg på - det er alment godtatt i legekretser at man vanligvis må øke med inntil 50%. At du slapp er jo bare fint.Derfor måtte jeg protestere når du sa at man som oftest må gå opp på medisindosene.
Det finnes dessuten altfor mange leger som ikke følger med i timen og det skaper unødige problemer for mange, men de _burde_ vite det.
Svar med sitat
Bokmerker