Viser søkeresultater 11 til 12 av 12
-
12-08-05, 19:06 #11
Bra innspill. Pasienten har en rett til å medvirke. Men ikke nødvendigvis til å avgjøre. Resepten er til syvende og sist legens ansvar. Legen kan velge å forskrive på tvers av pasientens ønsker. I den grad pasienten mener seg behandlet i strid med lov, står pasienten fritt til å påklage behandlingen til Helsetilsynet. På den annen side kan ikke legen tvinge pasienten til å ta den medisinen legen har forskrevet.
Opprinnelig skrevet av Anonymous
Helsetilsynet kan velge å gi legen medhold, eller ikke. Og om sistnevnte skjer, kan Helsetilsynet ikke tvinge legen til å utstede en resept.
Vær så snill: Jeg har ikke ment noe om Armour i dette tilsvaret. Jeg bare prøver å gi til kjenne min tolkning av det regelverket jeg selv har bidratt til å gjøre gjeldende. Ei heller har jeg ment noe om dokumentasjonen til Armour vs dokumentasjonen til Levaxin.Når jeg fikk diagnostisert lavt stoffskifte, sammen med forhøyede verdier av det som forårsaket hjerteinfarkt i ung alder, stumpet jeg røyken, inntok Levaxin, og bega meg til å sykle.
-
12-08-05, 19:46 #12
Her legger du adjektiver i min munn. Jeg har bestridt mangel på dokumentasjon for Levaxin, ikke påberopt solid dokumentasjon. Du - derimot - har påberopt bedre dokumentasjon for Armour enn for andre, syntetiske preparater. Sett i dette lys, finner jeg det merkelig at du tillegger meg bevisbyrden.
Opprinnelig skrevet av n`Finn
Det er Legemiddelverket som bestemmer om et legemiddel skal kunne markedsføres i Norge eller ikke. Legemiddelverket godkjenner den såkalte "preparatomtalen" tilnyttet det enkelte produkt. Denne omtalen begrenses av det man har funnet vitenskapelig bevist. Levaxin har slik omtale. Armour har det ikke.
Utdrag av Legemiddelverkets kortfattede vurdering av legemidlet står å lese i preparatomtalen. Preparatomtalen, eller en fortkortet versjon av denne, står å lese i Felleskatalogen.
Du finner intet i Felleskatalogen om Armour. Derimot finner du mye info om Levaxin der.
Kanhende legger vi forskjellig innhold i "dokumentasjon".
Du må gjerne fortsette å presentere usannheter for dette forumet. Likeså vil jeg fortsette å presentere alternative og dokumenterbare syn. Og jeg har fortsatt ikke ment noe om Levaxin vs Armour. Jeg har ikke sett studier som gir meg eller noen andre grunnlag for å mene noe som helst i så henseende.Når jeg fikk diagnostisert lavt stoffskifte, sammen med forhøyede verdier av det som forårsaket hjerteinfarkt i ung alder, stumpet jeg røyken, inntok Levaxin, og bega meg til å sykle.
Svar med sitat
Bokmerker