Det er et par ting ved din beskrivelse som jeg blei litt usikker på. Mine spørsmål kan virke pirkete, men er ikke ment slik da.
Så lav ferritin bør du kanskje undersøke videre ? Det kan være noe som gjør dette og det er ikke alltid bare å knaske "jernpiller". Hvordan er kosten din ? Kanskje er svaret her og kan rettes på ? Spis mer rødt kjøtt og drikk appelsinjuice ?
Noen av dine symptomer finnes kanskje i denne lave prøven ?

Men det jeg merket meg var at du skrev at på grunn av dine symptomer så forventet du en høy TSH. Da vil jeg bare si at du merker ikke om TSH er høy eller lav. Den deltar ikke i stoffskiftet og er ikke annet enn et styringshormon som kun virker på kjertelproduksjonen. Du kjenner således ikke dette ellers i kroppen.
Men om det er lite thyroxin i blodet blir TSH høy, og det er effekten av at det er lite thyroxin du merker.
fT4 er altså for lav i følge din TSH, og dette skaper symptomer.
Resultatet av en Albuminprøve kan bli lett forhøyet hvis man er tørst har jeg hørt. Testen måler Almbumin uansett hva som er bunnet til det, og det er ikke illevarslende at denne er høy. Verre hvis den var lav.
Det er et lite usikkerhetsmoment at prøvene er analysert ved to forskjellige labber, men tendensen bør vel i hovedsak være å stole på. Kanskje du må vente til neste "runde" for en helt sikker tolking ?