Hei !
Har selv tatt radiojod for ca 10 mnd siden. Det var mye for og i mot, før jeg bestemte meg for denne behandlingen. Visste ikke at jeg hadde Graves før jeg var så dårlig at kroppen ikke fungerte i det hele tatt. Jeg ble forbannet på legen min fordi han anbefalte radiojod uten å spørre meg først, men etter å ha snakket med andre som hadde vært gjennom dette, og som arbeidet med dette på sykehus , tok jeg valget mitt. Kroppen jobbet på høygir og noe måtte gjøres fort- fikk time allerede etter 14 dager. Det tok litt lengre tid å gå fra høyt til lavt stoffskifte enn antatt, og begynte på Levaxin i januar 2005. Har holdt på å regulere medisiner opp og ned frem til juni 2005. Nå er det ganske så stabilt, jeg fungerer mye bedre- men er fremdeles mye trøtt. Har vært sykemeldt hele perioden både 50% og 100%. Fikk vite at de bruker stor dose med radiojod for å være sikker på at de setter kjertelen ut av drift.Stoffskifte begynner å gå nedover og en blir satt på Levaxine før stoffskifte blir for lavt. Det skal være letter å regulere stoffskifte på denne måten, MEN det gjelder ikke for alle

Hilsen meg