Viser søkeresultater 11 til 20 av 52
-
27-07-05, 23:51 #11
NB!
Opprinnelig skrevet av Anonymous
Johannesurt kan ødelegge effekten av andre medisiner man tar, så det er ikke så lurt å spise om man bruker annen medisin eller går på p-piller.
-
29-07-05, 18:25 #12
Dette er kun et rykte. Det finnes ingen dokumentasjon som kan bekrefte påstanden.
Når jeg fikk diagnostisert lavt stoffskifte, sammen med forhøyede verdier av det som forårsaket hjerteinfarkt i ung alder, stumpet jeg røyken, inntok Levaxin, og bega meg til å sykle.
-
29-07-05, 18:52 #13
Selv om en nyere metaanalyse av studier på antidepressiv effekt av Johannesurt viser inkonsistente funn, er det nettopp publisert en omfattende tysk studie som viser klar effekt. Dette står å lese i et ferskt nummer av Tidsskrift for Norsk Lægeforening.
I artikkelen står det bl.a.:
Her er link til hele artikkelen:- Johannesurt inneholder hypericin, GABA, hyperforin og quercetrin, som hemmer monoaminooksidase og reopptak av noradrenalin, serotonin og dopamin. Dyremodeller viser antidepressiv effekt. Funnene indikerer derfor at johannesurt burde være effektivt, sier professor Ulrik F. Malt ved Psykosomatisk avdeling, Rikshospitalet.
http://www.tidsskriftet.no/pls/lts/P...EKS_ID=1174934
-
29-07-05, 19:40 #14
kris,
i samme artikkel står også:
"I allmennpraksis kan johannesurt være et alternativ for pasienter med dysfori og lette depressive symptomer av ikke-melankolsk type og uten suicidalfare (2). Men midlet er ikke harmløst. Det reduserer plasmakonsentrasjonen av legemidler mot høyt kolesterolnivå, hjerte- og karsykdommer (warfarin, digoksin), rejeksjon av transplantater, virusinfeksjoner, kreft og effekten av p-piller, sier Malt. "Når jeg fikk diagnostisert lavt stoffskifte, sammen med forhøyede verdier av det som forårsaket hjerteinfarkt i ung alder, stumpet jeg røyken, inntok Levaxin, og bega meg til å sykle.
-
29-07-05, 19:52 #15Gjest
Jeg brukte johannesurt kapsler like etter at de fant ut at jeg var syk.De hjalp iallefall meg!!
Men etter en tid leste jeg et sted at kombinasjon av legemiddel og johannesurt kunne ha uheldige virkninger,derfor sluttet jeg å ta dem.
Noen år etter var jeg fortsatt delvis deprimert og ba derfor om hjelp av lege,som satte meg på cipralex.
De hjelper meg godt,men svaret fra " 'n finn" gjorde at nå har jeg bestemt meg for å begynne å trappe ned.....
-
29-07-05, 20:09 #16
Alarm!
Rådfør deg med din lege før du trapper ned.
Eller annen lege.
Råd på internett er fra ikke-leger ikke nødvendigvis bedre enn råd fra din lege.
Eller annen lege.
Det er en grunn til at enkelte legemidler krever resept fra lege. Hvis jeg var lege, ville jeg ha likt svært dårlig at pasienten endret sin medisinering uten min vitende. Din endring av medisinering kan tenkes å påvirke legens vurdering av eventuell annet medisineringsbehov.
I den grad du opplever at råd på denne siden synes fornuftig, vil jeg innstendig be om at du drøfter dine vurderinger med din lege før du endrer den medisinering som din lege mener er best for deg.Når jeg fikk diagnostisert lavt stoffskifte, sammen med forhøyede verdier av det som forårsaket hjerteinfarkt i ung alder, stumpet jeg røyken, inntok Levaxin, og bega meg til å sykle.
-
29-07-05, 20:57 #17
Godt svar fra Jon her! Gjør aldri endringer i dosering før du har snakket med legen din!
Minner om retningslinjene for bruk av forumet, du finner det på hovedsiden under "Om forumet generelt" helt øverst.
Opplysningene på dette nettstedet må aldri brukes i stedet for kontakt med, undersøkelse hos eller behandling av lege og annet helsepersonell. Opplysningene må heller ikke brukes som utgangspunkt for å stille diagnoser, endre medisin eller dose, eller avgjøre valg av behandling.Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
-
29-07-05, 21:36 #18
Nå kom jeg uforvarende mitt opp i det, og syns jeg må svare.
Til Jon, som er så rask til å slå alarm, vil jeg bare si at "Gjest" jo ikke har sagt at dette skal skje uten at lege konsulteres først.
Jeg antar at vedkommende vet like godt som oss andre at det er den veien man må gå med ønsker om endringer i medisinseringen.
Det hadde vært pent av deg å minne vedkommende på dette, men jeg for min del antar at det er unødvendig.
For de som jevnlig frekventer forumet, er temaet ofte framme.
Nesten for ofte da det jo står i statuttene.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
30-07-05, 20:49 #19
Tilbake til topic:
Denne siden sier jo litt om temaet :
http://www.dr-overbye.no/ledere.asp?ID=32
Det finnes også en link til Broda Barnes Foundation der. Det anbefales å klikke litt rundt der.
Feks denne linken : http://www.thyroid-guide.com/product-reviews.htm
sier iallfall at det finnes iallfall minst 13 forskjellige hormonprodukter som er tilgjengelige i USA.
Men ikke i Norge. Her er blir vi effektivt forskånet for det mangfoldet.
Hert er man SIKKER på at det syntetiske er best. Så sikker at lovverket er skreddersydd så andre thyroxintyper får så store vansker med markadsføringen at de gir opp på forhånd.
Kameraderi ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
30-07-05, 22:42 #20
Ikkeno' kameraderi noensteder her. Det er kun et spørsmål om kroner og øre for kommersielle aktører (legemiddelfirmaer). Vi kan mislike det til krampa tar oss, men det er livets harde realiteter.
Opprinnelig skrevet av n`Finn
Du står fritt til selv å frembringe nødvendig dokumentasjon, og søke om markedsføringstillatelse for Armour. Ikkeno' "kameraderi" hindrer deg i dette. Se http://www.lovdata.no/cgi-wift/ldles...1222-1559.html for nærmere detaljer. Legg særlig merke til kapittel 4.
Ingen har funnet det regningssvarende å markedsføre Armour i Norge. Utgiftene ved markedsføring står tydeligvis ikke i ønsket forhold til inntektene som markedsføring antas å ville gi.
Jeg har skrevet deler av det lovverket du her angriper. Og du går svært langt i retning av å beskylde meg for å være korrupt, jf "kameraderi". Til din opplysning vil jeg nevne at syntetisk versus naturlig frembragt substans ikke var vurderingstema overhodet for meg når jeg foreslo og fikk gjennomslag for endringer i lov- og forskriftsverk. Jeg så kun på vitenskapelig dokumentert effekt og pris.
Normalt ville de beskyldninger du kaster mot meg gjort meg fornærmet. Ikke i dette tilfellet. Din injurierende kraft har begrensninger.
Jeg betviler ikke din sykdomshistorie. Ingen kjenner den bedre enn deg. Men jeg føler meg ikke betrygget av din regelverksforståelse, slik den kommer til uttrykk i dine innlegg.Når jeg fikk diagnostisert lavt stoffskifte, sammen med forhøyede verdier av det som forårsaket hjerteinfarkt i ung alder, stumpet jeg røyken, inntok Levaxin, og bega meg til å sykle.
Svar med sitat
Bokmerker