Viser søkeresultater 1 til 10 av 20
Tråd: Blodprøver
Threaded View
-
24-07-05, 14:18 #7
Hei elin
forstår jeg av det jeg leser at du ikke tar Levaxin? Jeg har lyst til å rope: STYR UNNA om du kan! Men jeg har ikke legekompetanse til å uttale meg - vel vitende om at jeg kanskje nå har mer informasjon enn mange leger om denne medisinen. Som de fleste i dette forumet. Egenerfaring teller jo mye mener jeg.
Dette er muligens et sidespor og n`Finn kan korrigere meg her. Jeg har funnet en bok som hormoner og menopause. Nå er det kanskje ikke så interessant for deg, men det går en RØD tråd gjennom boken at syntetsik fremstilt "medisin" er gift for kroppen fordi reseptorene i hjernen gjenkjenner dem ikke, og vi får derfor ulike plager. Dette er veldig forenklet forklaring.
Boken tar først og fremst for seg hormontabletter som inneholder østrpgen/gestagener (og må ikke forvekles ved naturlig progesteron!!). Studier har vist at gestagener lager bare trøbbel i kroppen. Så konklusjonen er altså at vi "alle" mangler naturlig progesteron - kvinner som menn. Østrogendominans er et mye større fenomen enn antatt og skaper forstyrrelser i hele hormonsystemet, og gir også symptomer på lavt stoffskifte. Legg merke til at jeg har skriver symptomer! Blodbrøver interesserer meg ikke lenger.
Vel - for egen del så kan det ha skjedd at jeg er blitt satt på Levaxin når kroppen egentlig bare trengte tilførsel av progesteron. Dette sier jeg både fordi jeg har lest denne boken og kjenner igjen symptomenene, og også fordi jeg har fått påvist overgangsalder.
Når kroppen reagerer negativt på gestagener (som legemiddelindustrien spyr ut til hjelpeløse kvinner), da mener jeg faktisk at jeg troverdig kan kaste ut den teorien om at syntetsik thyroksin (les:Levaxin) er like mye et fremmedelement for kroppen/hjerna eller hvor det enn er disse prosessene foregår. Jeg leser og leser og får stadig nye "aha-opplevelser". Kan det være så enkelt som å tilføre noe naturlig progesteron?? Hmmm jeg har begynt. Samtidig har jeg begynt å smøre Pregnenolone-krem, som er "moderhormonet" og som naturlig blir produsert av kolesterol. Pregnenolone produserer videre progesteron.
Da jeg ikke vet hvor i prosessen det svikter hos meg så begynner jeg litt høyere i rekken enn progesteron. Smører også litt naturlig østrogen. Det høres kanskje litt rart ut, men østrogendominans er mer enn bare høye tall på østradiol f.eks, eller lave for den del. Det er mest forholdet mellom østrogen/progesteron som er viktig. Jeg anbefaler boken på det varmeste!
http://www.futhark.no/menobok.htm
Så nå har jeg lyst til å utvide mitt "eksperiment" med å slutte med Levaxin. Tok tablett i dag, men i morgen...kanskje...
Står veldig mye om binyrebarkproblemer også, samt lavt stoffskifte. Men inntrykket mitt er at tilførsel av naturlig progesteron løser det meste. Litt for enkelt? Kanskje, men verdt et forsøk. Lager eget tema om meg og dette eventuelle eksperimentet hvis jeg ser det har noe for seg. Skal jo få "forbudte" naturlig thyroxin fra Ungarn snart...
Vet ikke hvor gammel du er elin, men det er faktisk påvist at også unge kvinner som menstruerer kan ha dette med mangel på progsteron fordi de rett og slett ikke har eggløsning. Og då blir det ikke dannet progesteron!! Men nå begynner dette å bli langt. Løp og kjøp boken!! (obs:jeg har ikke provisjon). Men tenk om det var mulig å gjenopprette balansen i hormonsystemet med naturlige tilførte hormoner!!!• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Svar med sitat
Bokmerker