Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
24-07-05, 11:54 #3Gjest
Hei!
Jeg fikk diagnosen Graves da jeg var 28 år og hadde vært syk lenge. (De skjønte at det feilte meg noe da jeg var 11 år, men fant ikke ut hva det var.) Jeg er nå 30 år.
Jeg syntes det er trist å lese hvor dårlig form du er i, og ingen er like så derfor så må du bare ta det jeg skriver som råd.
For det første vil jeg si at det å akseptere at man kanskje aldri blir helt slik som før, eller helt bra igjen noen gang, er det første man må jobbe med. Det gjør sykdommen lettere å leve med. Når jeg blir skikkelig dårlig avlyser jeg avtaler og legger opp dagene til det som er best i forhold til helsa mi. På den måten slipper jeg å gå å hangle hele tiden. Da får jeg hentet litt overskudd igjen. Det neste som jeg vil råde deg til hvis du ikke gjør det allerede er å trene. Det er tungt å komme i gang, men jeg kover at du etter noen uker vil ha dobbelt så mye overskudd. Det er super tungt å komme i gang, men belønningen er stor på sikt, jeg lover.
Jeg har lagt om kostholdet mitt drastisk, så jeg passer på å få i meg sunne fettstoffer som er i nøtter og avocado. Samt masse frukt og grønnsaker.
Samt at jeg prøver å passe på å bruke energi på ting jeg liker å gjøre. Ikke bare ta ut all overskuddet på aktiviteter som er plikt, men også på kos.
Nå kan det hende at du gjør alt jeg har skrevet. Og det kan også hende at det som hjelper for meg ikke hjelper for deg. Men når jeg så hvor tungt du hadde det var det bedre å prøve å komme med noen tips. Uansett er det tungt å bli syk i ung alder, og omverden kan ikke se på oss at vi er syke.
Håper du finner en løsning slik at du blir i bedre form.
Lykke til!
mvh
Nina

Svar med sitat
Bokmerker