Side 2 av 3 Først 123 Siste
Viser søkeresultater 11 til 20 av 24
    putta Gjest

Standard

Mona,-jeg har trappet ned veeeeldig sakte i et halvt år, litt hypersymtomer 2. og 3. dag for hver nedtrapping. De siste gangene har jeg ikke merket noen ting. Og de gangene har jeg latt det opp til 2 mnd fordi jeg selv følte at jeg trengte så lang tid på redusert dose. Prøvene viste at verdiene falt veldig etter 1mnd, etter 2 mnd viste de normale verdier.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Hei putta når du sier at etter 2 mnd med nedtrapping så viste det normale verdier, betyr det at du har kuttet ut Levaxin og fått normale verdier?? Tar du i tilfelle Armour? Hvordan var kroppen og symptomer i denne tiden?
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Gjest

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Yvette
    Hei putta når du sier at etter 2 mnd med nedtrapping så viste det normale verdier, betyr det at du har kuttet ut Levaxin og fått normale verdier??
    Jeg er ikke helt ferdig ennå, har ett trinn igjen. Første trinn varte i 14 dager. Neste 1 mnd. På 3. trinn sa legen 1 mnd, men jeg ville ha 2 for det var da verdiene hadde rast og de så helt ville ut. Jeg ville være sikker på at det hadde stabilisert seg og at kjertelen funka før jeg gikk videre. Legen mente det ikke ville gi utslag på prøvene, men det gjorde det, HAH!
    Tar du i tilfelle Armour?
    Nei. Legen og jeg har tatt utgangspunkt i at jeg aldri hadde hatt hypotyreose og at jeg ikke trenger medisiner.
    Hvordan var kroppen og symptomer i denne tiden?
    Symptomene forsvant ganske fort, de ble borte en etter en,- merka betydelig bedring allerede etter 14 dager. Kjente hypertendenser 3.-4. dagen, varte i et par dager.
    Nå er jeg nede i 0,025 mg daglig og har ingen symptomer. De symptomene jeg nå har (litt tørr hud, probs med fordøyelsen ser ut til å være kostholdsrelatert. Laks, avocado, frø og nøtter fikser huden,- når jeg gidder,- og den blir silkemyk). Magen blir betraktelig bedre uten melkesaker og rødt kjøtt. Har nok en del matvare-intoleranse.

Men du da Yvette, hvorfor skal du trappe ned?

putta

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Matvareintoleranse har nok en del å si....
    Datter har kanskje cøliaki men blodprøven var negativ.
    Hvete er kjent til å trigge autoimmune tilstander hos noen med en viss vevstype.
    Gluten kan trigge anti-TPO og TRAS.
    http://www.enterolab.com/
    nora

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Hei putta! Nei jeg skal ikke trappe ned - sånn i utgangspunktet. Jeg leser det som skrives her, og siden jeg er ganske "fersk" mht hypothyreose og medisinering sluker jeg alt. Pga mye smerter og lite fremgang med Levaxin så skulle jeg så veldig gjerne ha trappet ned - hvis jeg hadde et ørlite håp om at kjertelen tok seg opp igjen. Derfor jeg ble litt nysgjerrig på innlegget ditt.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

putta Gjest

Standard

Åja

Gjest

Standard

Fortsetter på "the never ending story", jeg,

Nytt legebesøk i dag. De blodprøvene jeg tok sist var visstnok fine, men TSH hadde økt til 4, ett eller annet, og FT4 var 13. Anti-TPO var 79.
    De var tatt like etter at jeg hadde seponert Levaxin.

Det ble tatt nye prøver i dag, og siden jeg er i begredelig form, regner jeg med at disse er hakket verre :(
    Jeg får ikke begynne igjen med Levaxin før jeg har vært hos endokrinologen, og der har jeg ikke fått time enda.
    Legen min nevnte noe om at det mulige adenomet jeg har, kan være TSH-produserende. Det produserer iallefall ikke veksthormon, og det er jeg glad for.
    Hvis det tar for lang tid før endokrinologen kan ta i mot meg, er det snakk om utredning på Rikshospitalet eller Ullevål. Dette kunne også bli aktuelt hvis endokrinologen fortsatt mener at jeg har en subklinisk hypothyreose som ikke kvalifiserer til medisinering.

Så da er jeg fortsatt sykemeldt, uten noe utsikter til snarlig bedring...
    Jeg er dårligere nå enn da jeg gikk på Levaxin, men jeg var ikke bra da heller og da var leddene enda verre enn de er nå.
    Har jeg anledning til det, legger jeg meg nedpå et par ganger om dagen (det begrenser seg med to små barn). Likevel er jeg skutt når kl er halv åtte om kvelden. En liten tur til Oslo for noen uker siden, resulterte i at jeg var totalt utmattet i mange dager etterpå og sovnet hvor det skulle være. Riktignok ble det litt tråkking i butikker, og jeg kjente at jeg var veldig sliten, men slike anstrengelser er ikke mer enn en middels vakt på jobb... Skummelt når en merker hvor redusert en blir av denne sykdommen.
    Vel, det var bare litt nytt fra denne kanten. Hvis det er noen som føler seg kallet til å komme med råd og innspill, er dere hjertelig velkommen

Medlem siden
    Aug 2005
    Meldinger
    45

Standard

Det var jeg som skrev forrige innlegg, og denne gangen vet jeg at jeg hadde logget inn. Gikk vel for lang tid før jeg fikk somlet meg til å sende det...
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Har fulgt med tråden din og syns det er rart at de seponerer når du har antistoffer ? Mne men du er jo under oppsikt selv om det må være forjævlig å gå slik så lenge.
    Kan desverre ikke gi deg noen råd.

Kanskje om pc-en din ? Hvorfor logger den seg ikke på automatisk ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Gjest

Standard

Nå blir jeg automatisk pålogget Da jeg brukte IE funket det ikke selv om jeg huket av på dette valget, men nå bruker jeg Mozilla Firefox og da går alt så mye bedre... Godt med alt som går av seg selv når en er så surrete selv.
    De var i utgangspunketet antistoffene som fikk legen min til å reagere (heldigvis bestillte han denne allerede første gangen han tok stoffskifteprøver av meg), og han mener at jeg har en subklinisk hypothyreose.

Etter at han snakket med enokrinologen på sykehuset fikk han beskjed om at jeg ikke ikke burde medisineres, siden jeg ikke har FT4 og FT3 utenfor ref.grensene...
    Jeg hadde jo TSH på over 8, antistoff, en skjoldbruskkjertel som viste betennelse på UL, nære slektninger med sykdommen og haugevis med symptomer - likevel mener dette mennesket at jeg ikke skal ha medisin! Hvis hun fortsatt mener at jeg ikke skal medisineres etter at jeg har vært hos henne, blir jeg mildt sagt fortvilet. Heldigvis er ikke legen min overbevist, og snakker om at jeg kan sendes til Oslo for utredning. Men alt tar sånn tid.
    Det er iallefall supert å ha forumet i denne situasjonen, ellers tror jeg at jeg hadde begynt å tvile på meg selv og min egen bedømmelse av sykdommen. Stor klem til dere alle for masse god hjelp

Side 2 av 3 Først 123 Siste

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn