Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
    Gjest

Standard ALkohol og søvn!

Det er ingen tvil om at lavt stoffskifte kan føre til søvnproblemer! Men, er det noen her som har merket at man sover utrolig dårlig hvis man har drukket en del alkohol. Selv kan jeg sovne i 1-2 timer å våkne opp å ikke få sove igjen. Helt utslitt dagen etter. Er ikke så ofte jeg fester, men lurer på om det er lavt stoffskifte som kan ha årsaken.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Du skriver at lavt stofskifte gir søvnproblemer. Akkurat det vet jeg ikke noe om. Men jeg kan si noe om meg selv her. Jeg har hatt søvnproblemer i mange år - både før og etter hypothyreose og jeg har vært innom det meste for å få sove - også alkohol, men det funker dårlig. Gir dårlig søvn som du sier selv, men mener og tro etter alt jeg har lest og alle gode råd, at dette er et generelt problem og ikke relatert til lavt stoffskifte spesielt. ALKOHOL GIR DÅRLIG SØVN UANSETT.

Ellers har jeg jo inntrykk av at de fleste med lavt stoffskifte sover mye. Derfor jeg ikke kjente meg igjen når jeg fikk diagnosen. Jeg er ikke trett - bare sliten og "på tomgang".
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Korrigerer meg litt her. Når jeg nevner at jeg har søvnproblemer så snakker jeg om INNSOVINGSproblemer -for egen del altså. Vet jo selvfølgelig at lavt stoffskifte gir søvnproblemer i og med at så mange sliter med økt søvnbehov. Sorry om jeg har uttrykt meg uklart her.

Men kan altså bare bekrefte at alkohol gir urolig og dårlig søvn, både med og uten hypothyreose. :(
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Gjest

Standard

Hei igjen! Ja du har nok rett der. Men, lurte på om det var noen som sov fryktlig mye dårligere med alkohol en det som er vanlig. Vet at alkohol er dårlig sovemiddel, men har jeg vært på fest og drukket en del og skal hjem å sove kan jeg bare glemme å sove mere en 3-4 timer. Håpløst det der. Men, man får bare feste når man har overskudd til det da Selv har jeg ikke så mye søvnproblemer, men det hender innimellom at jeg har dårlige perioder når det gjelder søvn. Kronisk trett er jeg også, men om det er stoffskifte sin skyld eller noe annet vet jeg ikke. Er trett hele tiden, men kan liksom ikke bare legge meg ned å sove når som helst for det, som deg Yvette! Hadde jeg enda klart det

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn