Viser søkeresultater 1 til 10 av 24
Threaded View
-
08-07-05, 10:15 #9
Jeg fortsetter på denne tråden, jeg, siden det er det som er ståa akkurat nå. Bortsett fra hypersymptomene, da, de er heldigvis borte. Skulle bare mangle nå som jeg bare tar 25 mikrogram Levaxin.
I dag var jeg hos legen igjen, og fikk resultatet fra MR undersøkelsen som ble gjort 23.6.
Den viste nesatt opptak av kontrast i hypofysen, noe som kunne tyde på et adenom.
Endokrinologen (som ikke ville se på meg for en stund siden) anbefalte ny MR om et år, og siden jeg i tillegg har menstruasjonsforstyrrelser skulle legen min få lov til å henvise meg til henne på nytt!
Tenk jeg skal få komme til endokrinolog
Har ikke så store forhåpninger, men da er iallefall det gjort også.
Skal også ta en mengde nye prøver; vanlige stoffskifteprøver, FSH, LH, SHBG, Kortisol, ACTH, CBG,DHEA-sulfat, DHEA, Veksthormon og IGF-1. Litt spent på hvordan resultatet blir av disse.
Og som om ikke det er nok, skal jeg også henvises til gyn.poliklinikk for å undersøke om jeg har endometriose.
Setter pris på å høre fra noen som har denne problemstillingen i tillegg til hypothyreose.
Legen spurte om jeg ville begynne på Levaxin igjen, siden jeg er så dårlig. Det er mest gunstig at jeg prøve en liten stund uten, for å utelukke at dette er en forbigående tilstand. Derfor skal jeg prøve en mnd uten, og hvis det blir for ille skal jeg bare begynne igjen på egenhånd.
Ang. jobb, er jeg fortsatt sykemeldt, for så lenge jeg er under utredning mener han at jeg ikke bør begynne igjen.
Ble egentlig litt overrasket over at de fant noe mistenkelig på MR-en, men det er visst ikke så uvanlig med sånne adenomer.
Jeg har trodd at enten har man hypothyreose som kommer av betennelse i skjoldbruskkjertelen eller så er det pga at det er noe galt med hypofysen. Er det en sammenheng, sånn at en patologisk tilstand i et av disse kjertlene fører til at den andre kjertelen blir ødelagt? Noen som har erfaringer med dette?
Vel, det var dagens tilstandsrapport, nå får jeg bare håpe at ikke resten av sommeren blir helt ille. I mellomtiden får jeg fylle dagene med blodprøvetaking, diverse besøk hos endokrinolog, reumatolog, gynekolog...For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Svar med sitat
Bokmerker