Viser søkeresultater 1 til 10 av 33
Threaded View
-
19-06-05, 14:08 #4
Ja, dette er komplissert.
Tror ikke man har ikke målinger som kan vise om T3 virkelig gjør jobben sin - ikke andre enn de man alltid har hatt for å avlese resultatet, nemlig thermometeret og vekta.
Stoffskifteaktiviteten skaper overskuddsvarme. Det er denne varmen som fyrer kroppen om natta. Om vi avleser tempraturen med det samme vi våkner så skal denne være oppunder 37¤C.
Er den lavere så betyr det at det ikke fyres nok om natta, og da vet vi at stoffskifteprosessen ikke er iherdig nok.
Min var ca.36¤C, og den forandret seg ikke når jeg begynte med Levaxin. Heller ikke når jeg tok 300µG om dagen og heller ikke når jeg i tillegg tok 5x20µG Liothyronin ! Om jeg skal være snill så skapte allt dette muligens en økning på 0,1grad.
Når Armourdosen kom opp i 2,5G/dag så økte også ( den basale som det heter ) kroppstemperaturen til 36,7¤C.
Jeg kan jo ikke trekke andre konklusjoner enn at Armour virker - Levaxin gjør det ikke ? (legg til - på meg)
Vekta begynte å falle fra dag en.
Jeg avsluttet Levaxinbehandlingen med en "tørke" på ca.14dager før jeg alt for forsiktig startet på Armour. Vekta begynte å falle i denne tiden !
Det må jo være før Armour tok effekt det da ? Så gikk det sakte men sikkert den riktige veien i nesten et år. Da dosen kom opp i 3Grain/dag falt vekta til normalt leie etter ca. 4uker. (BMI=21)
Da jeg brukte Levaxin økte vekta hele tiden fra dag en og var oppe i BMI=26. Jeg trener helst hver dag, men trening hadde ikke innvikning så lenge jeg brukte Levaxin.
Nå har det innvirkning - og det skal det selvfølgelig ha !
Om de virker ?
Hvis du får i deg en "hormonhermer" som ligner på et Thyroxin så går den i blodet ditt. Et labinstrument vil kunne avlese dette - men kroppen din vil ikke kunne bruke det !
Dejodinaseprosessen vil kanskje ikke kunne virke fordi enzymene ikke klarer jobben sin. De er innrettet på å dekomponere kroppens eget thyroxin og det er heller ikke sikkert at det går like glatt å behandle hverken syntetisk thyroxin eller grisethyroxin for den del.
Jeg har ikke kommet over forsøk som viser verken det ene eller det andre her.
Jeg vil nødig spekulere og helst ha "fækts" - Det jeg sier er bare at man lett overser premissene for prøveresultatet og antar alt for mye og overtolker alt for lett dagens målemetoder.
Jeg tror vi skal stole mer på oss selv og ikke si i hytt og pine at alt står bra til.
Fortell hvordan du har det !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Svar med sitat
Bokmerker