Takk for opplysningene - nora

Glemte å si at jeg er av hunnkjønn - jeg deler min dagsdose på to inntak. Jeg har prøvd meg fram mht til inntak av medisinene og det som fungerer best (pr i dag i forhold til dosering) er første inntak sånn rundt 0900 og andre gang mellom 1500 og 16 (dette har óg sammenheng med at jeg tar andre medisiner tidligere på morgenen). Det blir jo litt å holde styr på, men har funnet en metode for ikke å glemme å ta medisinen (Levaxin). Forsøker å legge inntakene til "rutiner" i forbindelse med forskjellige tidsmarkører på jobben :o

Grunnen til at jeg deler er at jeg da jeg tok hele dosen på morgenen våknet "ugudelig" tidlig på morgenen (mellom 0300 og 0400).

Oppdeling fungerer bra - jeg har tendens til å bli "overfølsom" for sanseinntrykk om jeg tar mer enn 25 mikrogram på morgenen (stressterskelen blir forsvinnende lav - jeg kan bli nesten aggressiv).

Pr i dag - tar jeg tilsammen 50/75 mikrogr - skal ha mer iflg. ekspertisen - men økning må skje veldig langsomt Det er litt kjedelig, fordi jeg av og til nesten går i dvale midt på dagen - blir så "utslått" at jeg ikke makter å tenke klart og "glemmer" en masse...., snakker bare tull Etter et par-tre timers hvile, jeg kaller det skjerming (kanske jeg forsøker å legge meg litt nedpå) går det som oftest bedre.

Jeg går ut i fra, som -nora- sier, at det ikke finnes noen "regler" for hvordan inntaket av medisin skal være (om det ikke er spesielt nevnt). Da må det vel slik at hver enkelt kan finne det som fungerer for dem - eller?

Ja, det må jeg og nevne - det virker nesten som om vekten faktisk holder seg mer stabil når jeg deler opp medisindosen. Men det kan selvføgelig være at jeg har det bedre - slik at jeg orker mer, og dermed er mer aktiv ?! 8) Hvem vet :roll