Viser søkeresultater 11 til 17 av 17
Tråd: Slutte med Levaxin...
-
08-06-05, 22:13 #11
Det var jeg som skrev forrige innlegg...
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
10-06-05, 20:16 #12
En liten ting til...
Nå er det 5 dager siden jeg gikk fra 100 til 75 mikrogram, og jeg merker forandringer (er det forresten vanlig å merke doseforandringer så kjapt? Jeg føler at jeg reagerer veldig fort når jeg forandrer dose, enten det er ene eller andre veien).
Jeg er ikke så stresset i kroppen, hjertet slår mer normalt og jeg sovner lettere om kvelden, MEN jeg er blitt enda mer stiv i leddene, føler at jeg har senebetennelse i armen, hendene er som sandpapir og jeg har smerter/ubehag i lysken. I tillegg er jeg veldig trøtt og tiltakslysten er på bånn. Det med lysken har jeg nevnt for legen, men nå føler jeg det er verre. Noen som har opplevd det samme?
Vet ikke helt om det er lymfekjertlene eller hva det er.
Kan det ha sammenheng med at menstruasjonsblødningene har forandret seg i det siste?
Føler at jeg maser fælt på legen for tiden, så jeg vet ikke om jeg skal ta bryet med å fortelle om disse plagene. Samtidig er det jo hormonrelatert, og siden jeg fortsatt er under utredning kan det jo ha en viss relevans.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
10-06-05, 21:41 #13
Legen tror at 90% av de som får Levaxin har det bra !
Det kan være vår skyld, for hvem orker å klage i eninga over noe som legen ser ut til ikke å fikse ?
Mitt råd er - Klag ! Helt til det er bra.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
10-06-05, 22:04 #14baremei Gjest
En kollega som havnet hos en endokrinolog på medisinsk på Aker fikk en enkel beskjed etter å ha fremført sine "klager": "halvparten blir bra, halvparten blir det ikke".
Greit nok, liksom, lev med det...
-
11-06-05, 08:59 #15
Når man blir bedre på noen måter av dosenedgang, kan det komme av slitne binyrer. Høyere dose= høyere aktivitet og stoffskifte=mer behov for cortisol
lavere dose= mer sløving=lavere behov for cortisol
Men hvis dosen blir veldig lav, slites binyrene mer igjen fordi de må gjøre opp for det som thyreoideakjerelen ikke klarer.
nora
-
14-06-05, 17:20 #16
En liten oppdatering, og noen nye spørsmål:
I dag da jeg snakket med legen igjen, fikk jeg litt mer forklaring på hvorfor jeg skal slutte med Levaxin og hva som er planen videre.
De mener jeg har subklinisk hypothyreose, og at ved å slutte med medisin vil få et bedre svar på om jeg har noe utbytte av den eller ikke. Hvis jeg blir dårligere, skal jeg få begynne igjen med Levaxin kombinert med T3. Han sa at det var veldig sjelden at man ikke omdanner T3 til T4, men det var visst verdt et forsøk.
Det er da flere her som har kombinasjonsbehandling, er det ikke? Er dere fornøyde med det?
Er spent på hvordan jeg blir framover, for jeg er ikke i noe god form etter at jeg begynte nedtrappingen. Det at jeg i tillegg har fått blødningsforstyrrelser og smerter i lyskeområdet er ikke akkurat beroligende heller. Det var vel omtrent det eneste som fungerte som det skulle, men nå får jeg visst bare føye det til på den allerede så lange symptomlisten min
Er dere forresten plaget med vondt i skjolbruskkjertelen?
Jeg har fått noen skjærende smerter i det området etter at jeg begynte nedtrappingen. Det er helt ulikt vanlige halssmerter, og ikke blir jeg forkjølet heller - dette må være noe annet. Føler meg også tidvis tykk i halsen, og folk har bemerket at de hører det på stemmen min.
Neste post på programmet er MR av hypofyse/bihuler/nyrer, og så ny time hos legen. Bittert å bruke hele sommeren på undersøkelser og prøving/feiling for å prøve å bli frisk, men hvis det er det som skal til så...For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
14-06-05, 19:27 #17
Jjeg hadde også vondt i halsen i området skjoldbruskkjertelen og kjenner det når jeg foranddrer dose.
ang. å hvorfor slutte, og det å se om du trenger levaxin:
Jeg vil fremdeles hevde at det er bedre å slutte brått, for da stiger TSH og etter 9-29 dager har TSH steget og du trenger ikke dra det ut over hele sommere.
Vinteren ville vært best, for man trenger med hormon om vinteren og hypo-symptomene er ikke så ille om sommeren.
Jeg må ha liothyronin i tillegg , og det er mange andre som må ha det.
Men de fleste har aldri spurt om det.
nora
Svar med sitat
Bokmerker