Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Tråd: Verre av levaxin ?
-
09-06-05, 09:26 #1Feiga Gjest
Verre av levaxin ?
Har brukt Levaxin 25 mikrogram i ei uke nå,merket først litt bedring men nå har symptomene kommet tilbake for fullt. Har skikkelig høy puls og er kjempemuskelsvak. Armene dirrer etter fysisk aktivitet. Noen med erfaring på dette ? Har dessuten en voldsom nervøsitet som kommer og går.
-
09-06-05, 09:43 #2
Den første uken jeg gikk på Levaxin (25 mikrogram) svevde jeg nesten på skyer; hadde en kjempeenergi, jeg kunne plutselig se klart igjen (da oppdaget jeg hvor dårlig synet mitt er til vanlig) og ellers følte jeg meg kjempebra. Trodde nesten det var placeboeffekt, for jeg trodde det ville ta lang tid før jeg merket noe forandring.
Etter nøyaktig en uke kom symptomene snikende tilbake, og siden har det bare blitt verre med muskel-og leddsmerter i tillegg.
Ikke meningen å ta motet fra deg, men sånn er iallefall mine erfaringer med Levaxin så langt.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
09-06-05, 10:07 #3
Hadde vondt den første uken, det er et slags hyper-symptomer, men det gikk over.
Grunnen er at det tar litt tid for TSH å gå ned, i mellomtiden har kjertelen fremdeles den produksjonen som TSH sier at de skal ha. Det kommer på toppen av det du tar.
Man kan ta mindre et par dager hvis det er veldig plagsomt.
Den andre muligheten er at din TSH er gått ned nå, og de 25µg er blitt for lite.
Jeg økte etter 2 uker, for da følte jeg tydelig at jeg tengte mer.
Ringe legen og høre om en liten økning?
Si at det var kjempebra den første uken, og at du føler du trenger å øke?
(det er ikke lurt å øke med for mye om gangen, man kan øke med halvparten av 25µg igjen, noen leger øker for mye, Det er vel lurt å øke alle to-tre uker med litt istedenfor lengre intervaller og større økning. Knskje.)
Men hvis det er hyper du har nå, ville jeg halvert dosen. Nervøsiteten kan tyde på det. Høy puls kan være hypo eller hyper.
nora
Svar med sitat
Bokmerker