Jeg ringte legesekretæren for å få tallenene mine i dag :

Det viste seg at da jeg dro dit med stoffskifteproblemet for første gang i oktober, hadde jeg fritt tyroksin på 10,7 og TSH på 0,12. Jeg ble satt på 25 mg levaxin.

Etterhvert begynte jeg på eget initiativ og øke til 50 mg. Dro til legen igjen i desember, da hadde jeg fritt tyroksin på 14, 6 og TSH på 0,93.

Jeg fortsatte å ta 50 mg frem til 1.feb, da økte jeg til 75 mg. 1. mai dro jeg til legen. Han spurte hvordan jeg følte meg, jeg sa jeg følte meg ille (som sant er) og han ba meg slutte å ta medisin. (Et eksperiment.) Jeg tok prøver (de jeg ringte for å få i dag), og resultatene etter 3 mnd på 75 mg levaxin var fritt tyroksin 13,6 og TSH på 0,82.
TPO var visstnok under 10.

Hva vil dette si?

Det er eksamenstid nå, og jeg har ikke lyst å slutte på levaxin. Føler ikke at jeg ble noe bedre mens jeg tok den, men ønsker ikke å ta risikoen på å ble enda verre (trøtt/ukonsentrert) nå.

Hva synes dere om tallene mine? jeg har ærlig talt mer tillitt til dere enn legene for tiden.. er jo bare vi med sykdommen som giddder å virkelig engajere oss ser det ut til..