Hei.

Jeg har hatt akkurat det samme som deg for ca 2 1/2-3 år siden. og da sa legene det de sa til deg også til meg.
Jeg ble også satt på levaxin en periode. i ca 2 mnd.
Det ble tatt blodprøver av meg gjevnlig en stund etter denne episoden, men de var alltid fine, men formen den var ikke bra nei.
Så jeg slet med dette i 1 1/2 år til før man på nytt oppdaget at jeg hadde høyt stoffskifte, og denne gangen var det veldig høyt FT4 på 47-48, som deretter dalte rett i bunnen, da var FT4 helt nede i 6, 1 1/2 mnd.etter at det var 47-48. Slitsomt, å huff så syk jeg var.
Da fastelegen oppdaget at jeg hadde høyt stoffskifte, ble jeg overskrevet til sykehuset samme dag, hvor jeg kom inn veldig raskt. Jeg fikk begynne på medisiner samme dag som jeg var hos endokrinologen (stor dose) Og heldigvis kom jeg inn til han som jeg var hos første gangen det ble oppdaget.
Og dette er nå litt over 1 år siden, og jeg går fremdeles på medisiner.
Formen varierer veldig, hadde i vinter noen gode måneder, men nå er den ikke bra nei. Grunnen til at den ikke er så bra nå, er at vi prøvde å justere medisin dosen en kort periode, å det var for meg nokk til at jeg igjen ble tiltaksløs, svimmer, kvalm, øyesmerter osv.
Så til deg, du er ikke alene om å oppleve dette, jeg har også lest om en del andre her på forumet som har opplevd det samme som oss.

Så til dette med depresjon, angst og hjertebank. Jeg opplevde dette en del før jeg fikk medisiner og diagnose, men etter at jeg hadde fått en diagnose og viste hvilke symptomer som fulgte med, oppdaget jeg også at det hadde mye med hva jeg tillot meg selv å føle. Nå viste jeg hva dette kom av, kunne jeg på en måte ta tak i det.

Hadde helt angst for å bli svimmel og syk på butikken, og grunnen til at jeg hadde fått denne angsten var at jeg like før det ble oppdaget høyt stoffskifte første gangen, hadde jeg med meg min yngste datter på butikken, (som da var 3 år), hvor jeg fikk et stort svimmelhetsannfall og måtte bare løpe ut av butikken. Tankene begynte etter dette tilfelle å surre, en om jeg hadde svimt av osv, hvordan hadde min datter reagert da osv.
Jeg vet ikke om du har erfart noe slik. Men det tok meg noen år før jeg torde å ta henne med meg på butikken igjen.
Angst er faktisk et av symptomene på høytstoffskfte, og når jeg ble klar over dette gikk ting for meg mye bedre. Så vist det skulle melde seg nå, sier jeg bare til meg selv at nå må du ta deg sammen, ingen ting skjer likevell og det er kun sykdommen som spiller meg et lite puss.
Så kjemp deg gjennom det, det funker, men det tar litt tid før man lærer deg å takle det, det har jeg erfart.

Jeg har også problemer med å skille når stoffskifte er lavt eller høyt, synes symptomene er stort sett de samme.

Lykke til !!!!

Hilsen Iselin