Viser søkeresultater 1 til 10 av 210
Tråd: kris sin loggbok!
Threaded View
-
03-05-05, 10:47 #11
Javisst er jeg underdosert, jeg har økt dosene smått og forsiktig fra starten av for bare tre måneder siden. Men jeg begynner jo å merke en del ting som tyder på at binyrene sliter, og har også fått begynnende overdosesymptomer (raskere puls, svetting, uro), og da er det vel ikke så lurt å øke Levaxindosen mer foreløpig.
Opprinnelig skrevet av BareMei
B12 er det samme som kobalaminer, og er fortsatt synkende men innenfor referanseområdet. Og jeg lurer som sagt også på hvorfor legen min ikke måler fritt T3...
Jeg ser at jeg har skrevet på en måte som får legen min til å framstå litt uheldig, ja...
Egentlig er det mye humor mellom oss, altså - det er litt vanskelig å få fram i et skriftlig referat.
Men jeg må innrømme at jeg kanskje skulle ønske at han var litt mer aktiv og utspørrende nå - og kanskje litt mer 'føre var'? Det meste av symptomene jeg har er veldig diffuse og vanskelige å beskrive, derfor blir det til at jeg bare nevner de mest håndfaste og plagsomme.
Og forresten; en annen ting jeg har begynt å lure på: Hvorfor er det ikke standard prosedyre å sjekke binyrebarkfunksjon før man skriver ut Levaxin? Det står faktisk oppført som kontraindikasjon på pakningsvedlegget:
Kontraindikasjoner: Overfølsomhet for levotyroksin eller noen av hjelpestoffene. Ubehandlet insuffisiens av binyrer og hypofyseforlapp.

Svar med sitat
Bokmerker