Hei

jeg er ganske fersk når det gjelder lavt stoffskifte. har akkuratt begynt på levaxin..

Når det kommer til diabetes har jeg derimot lang erfaring. Har ei datter på 9 somhar hatt diabetes siden -97. Hvis du har hyppig vannlating fordi du drikker mye, så er jo det ganske naturlig. Men tøtster du unormalt mye kan det være et tegn. Hos diabetikere er det gjerne sånn at de får hyppig vannlating ved høye blodsukker fordi det overflødige sukkeret blir skilt ut i urinen. Altså, de tisser først og tørster etterpå grunnet begynnende uttørring. Diabetes er også en autoimmun sykdom (til en viss grad i likhet med stoffskifte). Kroppens eget immunforsvar gå til angrep på bukspyttkjertelen, og ette en stund vil man utvikle diabetes. Det skjer derimot litt raskere enn ved stoffskiftesykdommer. Diabetes er i stor grad arvelig, og er du usikker så ville jeg bedt legen om å ta et blodsukker (helst fastende). Skulle dette imidlertid være litt over normalen, så kan du be om en Hba1c. Dette er en indikasjon på hvor høyt blodsukker ditt har vært på snitt de tre siste mnd.(det har egentlig noe med opptak å gjøre, men kort fortalt et gj.snitt).
Ved et tilfelle av diabetes vil ikke blodsukkeret synke uten at man får tilført insulin, så sukkerhungeren din må nok refereres til noe annet.

Lene