Å, som jeg kjenner meg igjen i den følelsen; å aldri få kose seg med babyen på grunn av smerter, energimangel, trøtthet, depresjon, og mere smerter... Jeg visste jo ikke engang at jeg var syk - jeg trodde det var sånn det 'skulle' være å være nybakt mamma. :(

Jeg er redd legen din har rett i at det er vanskelig å få kontroll på stoffskiftet så kort tid etter fødsel, og mens du ennå ammer. Hvor gammelt er barnet ditt nå? Ut fra det du skriver burde han være rundt 8 måneder, stemmer det? Da er du vel i hvert fall over halvveis i ammingen (hvis du er sånn gjennomsnittlig...), og etter hvert ammer du vel mindre og mindre også. Dermed vil de hormonpåvirkningene gradvis minke og få mindre å si for stoffskiftet, går jeg ut fra.

Har ikke mye gode råd å komme med, dessverre. Men jeg tror det er viktig at du prioriterer deg selv litt - husk hva som står i instruksjonen for bruk av surstoffmasker ombord i fly: Du må ta på deg din egen surstoffmaske først - og så hjelpe barnet med sin. Prøv å ta hensyn til formen din, sov når babyen sover, gjør flere ting hver dag som du vet at du blir i bedre humør av, og forsøk å hente energi når du 'prater' og leker med gutten din.

God bedring!