Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Threaded View
-
26-04-05, 10:52 #8Vilde Gjest
Takk... men noen spørsmål til
Tusen takk for svar.
Jeg tror legen min går utifra TSH`en. Da jeg gikk på 50mikrogram per dag, og nye blodprøver ble tatt i forbindelse med lungeemboli, fant de ut at TSH da lå på 5.6 tror jeg. I alle fall 5 og noe.
Da han fikk skriv fra sykehuset, satte han meg opp dosen slik:
Mandag, tirsdag, torsdag fredag og lørdag skal jeg fortsatt ta 50 mikrogram.
Onsdag og søndag skal jeg ta 100 mikrogram.
??
Sannheten er at jeg ikke føler meg så bra. Jeg føler at legen bagataliserer alt sammen, grunnet psykisk lidelser. Alt er liksom psykisk på meg. Og jeg blir så sliten av det.
Jeg har prøvd gang på gang og sagt at halsen føles ikke bra. Men så lenge han ikke kjenner noenting, sier han at det er psykisk. Angst eller noe. ( Et kjennetegn på angst er jo klump i halsen )
Men jeg har aldri hatt det så bra som nå psykisk, og føler ikke noe som helst angst. Dessuten er det ikke klump i halsen jeg føler, det er "tjukk hals".
Men hvorfor fortsetter jeg å få lavt stoffskifte selv med medisiner.
For forrige gang jeg tok ( før denne ) sa han at den var bra. Jeg fikk da ikke vite blodprøvesvarene, så hva han mener med bra vet jeg ikke.
Men om de faktisk var bra da, hvorfor får jeg lavere stoffskfite?
Det er det fysiske nå som ikke er så bra.
Fordøyelsen er både og. Enten forstoppelse eller løs mage.
Vannlatingen er også både og. Enten mye eller lite.
Jeg er alltid iskald, spesielt på bena og hender.
Jeg får perioder der jeg blir totalt utmattet. Dette spesielt etter stress. Da må jeg ta hvilekurer som behandler ( psykiater ) sier.
Jeg føler meg bra psykisk, men ikke fysisk. Men de skjønner det ikke. Alt er psykisk sier de.
Er det lurt å spørre om å få komme til hos en indremedisiner? Er de flinke, eller vil de bagatalisere dette de også, så lenge de ser på journalen at jeg har psykiske lidelser?
Jeg tenker på binyrer, etc. Mageproblemene. Røntgen eller noe av halsen?
Jeg vet ikke... for vil ikke være en vanskelig pasient som krever det og det...
Vilde

Svar med sitat
Bokmerker