Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
-
17-04-05, 23:57 #1
Noen som har forsøkt Thyroid Helper...?
Snublet over dette preparatet på min siste tur rundt nettet - er det noen som har erfaringer med det?
Thyroid Helper.
Naturally enhances the conversion of thyroid hormone (T4) to the metabolically active form (T3), clearing up many low thyroid symptoms
-
18-04-05, 12:45 #2
Interessant forklaring av virkemåte.
Thyrosine er "kroppen" i thyroxinet og produseres av kjertelen, men kjertelen "henger på" 4 jodatomer. Thyrosine kalles også T0 (null, fordi det ikke har jodatomer). Det blir slik ved enden av de-jodinaseprosessen. Jeg vet ikke om kroppen bruker dette til noe ?
Skulle egentlig tro at vi ikke trengte dette, for det har jo gjort jobben sin i stoffskiftesammenheng. Likevel er det sjelden kroppen ikke bruker ting det lager da !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
18-04-05, 13:10 #3
Nå nevner du jo bare én av bestanddelene, da - og det står faktisk litt om tyrosin og hva det brukes til der;
Dessuten; det er vel logisk at vi har for lite T0 (tyrosin) i kroppen dersom vi i utgangspunktet har for lite T3...?Tyrosine is an amino acid. It is the central molecule in thyroid hormone, and therefore needed to make thyroid hormone in the first place.
Tyrosine also nourishes the sympathetic nervous system. Unlike nervous system stimulants (caffeine, Ritalin, amphetamines, cigarettes, ephedra), tyrosine actually nourishes the nervous system.
Ellers inneholder preparatet selenium, mangan(?), Ashwagandha (Withania somnifera), og Gugulipid (Commiphora mukul) - og ut fra beskrivelsen av virkemåten høres det ut som særlig selenium og Ashwagandha er viktigere for T4->T3-nedbrytingen.
Ingen som har erfaringer med dette, eller har hørt om andres erfaringer...?
-
18-04-05, 18:35 #4
Selen trenger vi mer enn andre. Også de ande antioxydantene er bra å ha i seg. Fettet vårt ligger lenger på lager og da må vi ha antioxydanter for at det ikke skal utvikles fri radikaler.
Noen hevder at antistoffene går ned når de tar selen.
Men T0 er siste stadium i de-jodinasen. Alt som en gang ble fritt T4 blir tilslutt T0. Det hevdes jo at dette ikke brukes til noe - men er det sant ?
Jeg kan tenke meg nytten hos folk som har en virksom kjertel, for dette er jo grunnsteinen.
Men vi som ikke har en virksom kjertel ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
18-04-05, 19:16 #5
Hvem er det som hevder at tyrosin ikke brukes til noe...?
Opprinnelig skrevet av n'Finn
Aminosyren tyrosin er 'grunnsteinen' i mange andre viktige stoffer i kroppen også, bl.a. serotonin, dopamin, epinefrin ('adrenalin') og norepinefrin ('noradrenalin'); samt at det er viktig for produksjon av melanin (hud- og hårpigment). Det er også viktig i syntesen av enkefaliner, kroppens egne smertestillende stoffer. Og som det står i sitatet mitt over her, er det 'næring' for sentralnervesystemet. Tyrosin spiller en viktig rolle i signaloverføring på cellemembrannivå.
Vanligvis syntetiserer vi selv tyrosin fra fenylalanin - men jeg synes det høres logisk ut at hvis kroppen min av en eller annen grunn ikke klarer å dekomponere T4, vil jeg etterhvert opparbeide meg et relativt underskudd på tyrosin. Er du ikke enig?
-
18-04-05, 21:01 #6
Jeg er ikke helt enig da, for stoffskiftet bruker så lite av det. Som du sier så finnes thyrosin i kroppen. Det er nødvendig til mange ting, bla.bruker thyroxinet dette til å bygge hormoner av. Når hormonet er oppbrukt, så blir det slik jeg oppfatter det igjen til thyrosin, og det er kun dette som jeg har lest blir betegnet som "avfall".
Jeg samler på artikkler, men jeg har hatt flere hardiskkræsj og har mista mange. Står desverre tilbake med bare en begredlige hukommelse.
Jeg vet ikke så mye mer om dette, men det er intressant. Og det hender ikke noe galt ved å prøve middlet. Mye godt er kommet ut av det.
Mener å huske at folk er meldte om god effekt på aminosyrer. Kanskje denne var blandt dem ?
Noe annet som også er viktig er proteinet albumin. Uten dette - intet T4 lager.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
19-04-05, 15:37 #7
Nå har jeg lett og lest og lest og lett, både på norske og utenlandske sider. Det ser ut til at det av virkemidlene i dette preparatet som har best dokumentert effekt, rett og slett er selen - så det har jeg kjøpt inn og skal forsøke nå framover!
Jeg var faktisk først i ferd med å bestille en boks med 'Thyroid Helper' - men selvfølgelig viste det seg langt uti bestillingsprosessen at de ikke sender varer til Europa... Kanskje like greit, forøvrig - for etter en stunds research i går fant jeg ut at et av virkemidlene (Ashwagandha) er et reseptbelagt legemiddel her i Norge.
-
19-04-05, 16:04 #8
Vi kan bare importere helsekost og medisiner fra EU og Europa.
Har fått varer fra www.mastersmarketing.com i england uten problemer. Men ting fra USA går ikke. De blir stoppet alle sammen i tollen fordi det ikke er lov.
nora
-
19-04-05, 16:36 #9
Nåvel - det er vel en sannhet med store modifikasjoner. Jeg vet at man kan få tilsendt både kosttilskudd og legemidler fra USA, det handler vel bare om hvordan det blir gjort... Men det nytter jo ikke når forhandleren i utgangspunktet ikke sender varer 'overseas'.
-
19-04-05, 16:42 #10
Du kan få en "onkel" til å sende deg et som "gavepost" kanskje, men jeg fikk også konfiskert mitt etter at jeg tagg meg til at de skulle sende.
Eller hvordan gjør men det ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Svar med sitat
Bokmerker