Viser søkeresultater 11 til 15 av 15
Hybrid View
-
24-06-05, 11:32 #1
VERDIER
nå har jeg gått på 90 mg en liten stund og prøvene viser slik:
S-Fritt T3 5.6
S-TSH 1.0
S-Fritt T4 12
Er dette helt supert???!!!!for legen min sa at jeg ikke skal øke noe mer...men jeg føler meg bra men det mangler liksom en liten "ting"...derfor vil jeg liksom prøve og øke enda litt...
noen som kan si noe ut i fra disse resultatene?
takker og bukker...
-
24-06-05, 14:42 #2
-
24-06-05, 15:53 #3
Da jeg gikk på 14Grain/uka hadde jeg fT4=9-10 og TSH=0.3-1,0. Da jeg økte til 15,75G falt TSH til null og fT4 steg ikke. 17,5 var jeg bare"innom" før jeg økte til 21G/uka. Det førte til fT4=15 (TSH=0 da) etter 8uker.
Etter 4uker begynte hvilepulsen å stige og etter 8 uker var hvilepulsen blitt for høy, så jeg senket til 19G/uka og tror jeg skal kunne bli der.
Jeg hadde det egentlig veldig bra ellers på 21G og vil prøve å komme dit igjen, men må nok gå lenge på 19 før jeg forsøker igjen.
Å vurdere hvilepulsen er vanskelig og den må vurderes ut ifra den cardiovaskulære treningsstatus du har. Det vil altid bli et skjønn. Min steg til 60 + -. Det er ikke sikkert det er så gæærnt, men jeg løper ganske mye og sammenlignet med andre er det for mye.
Det kan også hende at den hadde gått ned etter en tid, men jeg velger å ta det litt over langen og ikke presse for mye.
Jeg skriver opp hvilepulsen hver morgen og det er lurt når du er inne i en periode som du må finne dosen.
Begynn med det, og så øker du til 120 om 2uker.
Bestill 2Grains Armour neste gang. De koster Kr.411 for 100 og må bestilles. De må se litt nøye i bestillinslista si så finner de 2Grains.
Legen er kanskje livredd lav TSH ? Armour pasienter liker seg som regel best på en dose som akkurat fører til TSH= null, og det er inge fare med det i det heletatt.
De tall som legen får ut av blodprøver er ikke til mye hjelp, så lenge de ikke sier at akkurat DU skal ha fT4=17 for det er DITT tall. Det blir for mye kanskje/kanskje ikke.
Du kan like gjerne lage dine egene basert på hvilepuls. Da må du isteden lære deg litt om hva du kan forvente deg av dette. Og det er ganske enkelt for den skal bare ikke bli for høy. Blir den det kan du få hjertebank. Da er det bare å hoppe over en dose og starte litt lavere, men dette opptrer bare viss du bommer skikkelig på dosen.
Tallne dine er typiske for Armourbrukere. Meg sier de at du ikke er helt i mål enda, men det nærmer seg. Det er ikke godt å si hva neste prøve vil vise, men er den omtrent lik og du fremdeles ikke føler at du er helt i mål kan du helt sikkert øke.
Jeg har ikke så god tid, så var dette mine tall hadde jeg økt.
Men så måtte jeg sette ned dosen min litt nå da
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
24-06-05, 17:04 #4
Det er som du sier at jeg føler meg ikke helt i mål ennå...Men jeg er nok ikke så altfor langt unna...
legen anbefalte og gå på 1,5 G nå frem til august...(han har ferie)hehe
men er det trygt om jeg øker selv..??kan jo ringe han før ferien og høre om jeg kan "prøve" meg litt selv
BY THE WAY.....God sommer
-
24-06-05, 17:51 #5
Jeg kan jo egentlig bare fortelle om egen erfaring. Å råde noen på tvers av legeråd er ulovlig.
Jeg har et veldig greitt forhold til min lege. Han "blander" seg ikke oppi hvordan jeg styrer doseringen, men når jeg er der får han en lapp som jeg har skrevet ned eventuelle dosereguleringer på. Det var ofte på Levaxin, nå vil det bli mye sjeldnere.
Etter overgangen til Armour er han litt mer "følsom", men det går helt fint.
Hvis man skal følge pakningsvedlegget som er med Armour, så går egentlig det ganske drastisk til verks. De mener man skal øke med et kvart Grain hver 14dag til idealdosen er nådd. De antar at denne er opp imot 3Grain. Doser over dette er det grunn til å mistenke resistans på.
Jeg tror man kan følge denne oppskriften, telle hvilepuls og bare stoppe økningen når hvilepulsen øker.
Etter min erfaring er det også helt u-problematisk om man skulle gå for fort fram. Bare hopp over en dose og fortsett med en litt lavere.
Skulle anta at det er helt ok om du ringer og sier at du ønsker å øke med en kvart ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Svar med sitat

Bokmerker