Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Tråd: Blodprøver - hvilke?
Threaded View
-
08-04-05, 15:56 #2
Mange år før jeg fikk diagnosen hadde jeg vond hals. Og gikk til legen. Han sendte meg til og med til hals-spesialist - men det hjalp jo ikke noe. Han kikka ned i "røret" og sa bombastisk at alt var i orden.
Det var nok andre ting i halsen som var på gang, men det hadde man altså ikke fantasi til å tenke seg.
Det er jo direkte dårlig, spør du meg - al hele helsenorge ikke kunne komme opp med forslag om å undersøke skoldbrusk-kjertelen.
Den autoimune reaksjon som gjør at kjertelen "dør", repareres ikke av at man begynner med Levaxin eller andre Thyroxiner. Den rusler videre, og man forsøker ikke engang å stoppe dette. Det er vel muligens dette man kjenner ? Jeg er ikke helt sikker på det, for jeg har også slik tykkhetsfølelse av og til - 17år etter jeg begynte substituttbehandlingen.
Noe liv må det vel være der da ?
Anti TPO prøver kan ikke si hvor gammel betennelsen er, og har du først fått positive prøver, så fortsetter disse å være positive livet ut. Selv om man antar at betennelsen forlengst er over.
Anti TPO tester er ikke så entydige og konforme som vi kunne ønske. Det eksisterer flere typer og flere testmetoder. Det er faktisk slik at en positiv test godt kan komme ut negativt hvis en annen lab analyserer samme blod. Man er enige om at den labben som har positivt resultat her "rett".• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Svar med sitat
Bokmerker