Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Tråd: ny her og forvirret
-
05-10-05, 23:04 #1
Bruker
- Medlem siden
- Oct 2005
- Meldinger
- 3
ny her og forvirret
har hatt stoffskifte sykdom i 6 år først høyt så lavt nå, har endelig fått min datter etter 4 års slit, 6 aborter og tre ivf siste i finland det viste seg at jeg og mannen sammen dannet befruktet egg med kromosom feil.
har brukt levaxin hele tiden justert dosen litt ettersom. nå etter svangerskapet har jeg vært fryktelig svimmel holdt på å svime av mange ganger, til og med når jeg kjører bil. hver gang jeg løfter eller gjør no murrer det på høyre skulder blad akurat som når man dovner bort i armen og følelsen kommer tilbake igjen skikkelig ekkelt. er kjempe sliten hele tiden og kommer alldri i gang med trening som jeg gjorde før. i tillegg har jeg hatt vondt for og svelge og kneppe lyder i halsen, var på riksen i går og det viser seg at jeg har en 4 cm stor kul i halsen på venstre side. :( var ikke helt forberedt på det. skla på biopsy på ullevåll og ta ul og. han kunne ikke utelukke svulst... kan det ha noe med stoff skifte og gjøre har andre disse tingene de sliter med??
burde jeg bytte til armour??For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
06-10-05, 13:16 #2
Hvis du har hatt høyt stoffskifte før, er det sannsynlig at du har graves sykdom.
Det er en autoimmun sykdom hvos det dannes TRAS-antistoffer.
Når du tar levaxin etter graves, bør du stå på en forholdsvis høy dose for at TSH skal være veldig lavt for at TSH ikke framprovoserer nytt TRAS eller framvekst av knuter.
Det ser ut som for meg at du har gått på en for lav dose levaxin.
En stor nok dose ville ha forhindret kuler og knuter.
Hvilke prøver ble tatt nå på sykehuset? Hva gjorde de?
Hva er sykdomsforløpet ditt? Stemmer det jeg antyder?
Jeg kan ikke tippe om du er hypo eller hyper nå, symptomer kan være både det ene og det andre.
Må ha noen prøvesvar å forholde meg til.
Et sted å lese er på hyper-forumet hos thyroid.about.com .
Det er gratis.
http://forums.about.com/n/pfx/forum....ag=ab-thyroid2
Det er en annen behandling etter at man har vært hyper enn den vanlige ved vanlig hypo. En del leger har ikke fått det med seg.
-
06-10-05, 18:20 #3baremei Gjest
Å? Det har ikke jeg fått med meg heller. Trodde at når man først var hypo, uansett årsak, var behandlinge den samme? Bortsett fra etter kreft, da, det vet jeg.
Opprinnelig skrevet av nora
Jeg har jo vært hypo-hyper-jo-jo så det holder - hva skulle vært anderledes?
-
06-10-05, 18:39 #4
Å, jeg mener når man har hatt TRAS-antistoffer. TSH må være lavt etterpå.
Går man undermedisinert etter en slik hyper-episode er det stor sjanse for at TRAS akitveres igjen pga. for høy TSH.
Du har hatt knuter som lager hyper, og ikke TRAS.
Da er det ikke halt det samme.
Det andre er hvis man har fått fjernet eller zappet kjertelen.
Da er gjennomsnittlig dose levaxin ca 175µg og ikke 125µg slik som med vanlig hypo. Vi med vanlig hypo har nemlig en liten restfunksjon.
(lest på hyper-forumet, det er Elsine Moore som sier noe sånt hvis jeg har forstått riktig)
Svar med sitat
Bokmerker